تبیان، دستیار زندگی
بدنبال کاهش شدید آرای حسن روحانی در نظرسنجی ها، مسئولان دولتی برخلاف قانون شروع به اعمال سانسور و فیلتر رسانه های منتقد نموده اند که در همین راستا عصر امروز صفحه اینستاگرام خبرگزاری فارس به صورت غیرقانونی فیلتر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگرانی ها از فیلتر تلگرام توسط دولت بالاگرفت

بدنبال کاهش شدید آرای حسن روحانی در نظرسنجی‌ها، مسئولان دولتی برخلاف قانون شروع به اعمال سانسور و فیلتر رسانه‌های منتقد نموده‌اند که در همین راستا عصر امروز صفحه اینستاگرام خبرگزاری فارس به صورت غیرقانونی فیلتر شد.

پیشخوان خبر تبیان
اینستاگرام

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس، از چندی پیش که نشانه های افول شدید آرای حسن روحانی در نظرسنجی ها آشکار شد، اخبار و گزارش های متعددی در محافل سیاسی و رسانه ای انتشار یافت که بیانگر سناریوی مسئولان دولت روحانی برای اعمال فشار و سانسور بر رسانه های منتقد و حتی محدود کردن شبکه های اجتاعی بود. در همین راستا طی روزهای اخیر صفحات اینستاگرام برخی هنرمندان حامی رقیب روحانی و نیز رسانه های منتقد فیلتر شد.

بنابراین گزارش، عصر امروز نیز صفحه اینستاگرام خبرگزاری فارس به صورت غیرقانونی توسط دولت روحانی فیلتر شد.

پیگیری های خبرگزاری فارس از برخی اعضای کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه فضای مجازی بیانگر این است که این کمیته مصوبه ای برای فیلترینگ صفحه اینستاگرام فارس نداشته و از سوی دستگاه قضایی نیز حکمی در این باره صادر نشده است.

مشاور حقوقی خبرگزاری فارس  در همین رابطه اعلام کرد این خبرگزاری به دلیل فیلترینگ غیرقانونی و اعمال سانسور و خفقان بر خلاف قانون اساسی از حسن روحانی و وزرای ارتباطات و اطلاعات وی شکایت میکند.

معاون دادستان کشور: هیچ دستور قضایی درباره فیلتر صفحه‌های اینستاگرامی منتقد دولت صادر نشده

معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی: هیچ دستوری از ناحیه مراجع قضایی و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درخصوص فیلتر و مسدود شدن پایگاه‌ها و صفحه‌های اینستاگرامی رسانه‌های منتقد دولت صادر نشده است.


منبع : فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .