تبیان، دستیار زندگی
دومین نمایشگاه نقاشی رضا رزم با عنوان پیروزی از 29 ازدیبهشت تا 9 خرداد در گالری آتبین برپا می شود. البته باید بگویم که نقاشی این مجموعه به هیچ وجه هایپررئال نیستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری دومین نمایشگاه نقاشی «رضا رزم»

دومین نمایشگاه نقاشی «رضا رزم» با عنوان «پیروزی سزان» از ۲۹ اردیبهشت تا ۹ خرداد در گالری آتبین برپا می‌شود.البته باید بگویم که نقاشی این مجموعه به هیچ وجه هایپررئال نیستند.

پیشخوان خبر تبیان

نمایشگاه نقاشی

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس، رضا رزم با اشاره به برگزاری نمایشگاه «پیروزی سزان» گفت: پیروزی سزان عنوان دومین نمایشگاه نقاشی من است که در این نمایشگاه 20 نقاشی با تکنیک کاردک و رنگ پلاستیک  به نمایش می‌گذارم. نقاشی‌های این مجموعه کاملا فیگوراتیو هستند و شکل نویی از کادر بندی و پرسپکتیو را ارائه می‌دهند.

وی افزود: البته باید بگویم که نقاشی این مجموعه به هیچ وجه هایپررئال نیستند اما رئال هم نیستند چون همان گونه که گفتم تناسب نسبت‌ها و رنگ‌ها را در این مجموعه بهم زده‌ام و حتی بخشی از کار را نیز دفرمه کرده‌ام.

این هنرمند نقاش ادامه داد: من 16 سال است که نقاشی می‌کنم اما هرگز نقاشی را به صورت آکادمیک فرا نگرفته‌ام و در این مدت هر چه که آموخته‌ام تجربی و با دیدن آثار بزرگان نقاشی بوده است و خودم را آزاد گذاشتم تا فارغ از هر گونه قید و بندی تنها نقاشی کنم.

این هنرمند نقاش درباره شیوه خلق نقاشی‌های این مجموعه گفت: من گاهی از روی مدل‌های زنده عکاسی می‌کنم و بعد سر فرصت از روی عکس نقاشی می‌کشم و گاهی نیز نه در لحظه طراحی می‌کنم و طراحی‌ها پایه اصلی نقاشی‌ها می‌شوند.

این هنرمند نقاش درباره شیوه خلق نقاشی‌های این مجموعه گفت: من گاهی از روی مدل‌های زنده عکاسی می‌کنم و بعد سر فرصت از روی عکس نقاشی می‌کشم و گاهی نیز نه در لحظه طراحی می‌کنم و طراحی‌ها پایه اصلی نقاشی‌ها می‌شوند.

رزم درباره چرایی استفاده از رنگ پلاستیک در نقاشی هایش گفت: رسیدن به رنگ پلاستیک برایم یک کنکاش در مواد رنگی بود وقتی دیدم رنگ پلاستیک کیفیت لازم می‌دهد از آن به بعد با رنگ پلاستیک نقاشی کردم. لایه گذاری رنگی، با رنگ‌های پلاستیک، بهتر انجام می‌شود، چون چندین لایه رنگ روی هم قرار می‌گیرند، رنگ پلاستیک بهتر جواب می‌دهد.

رضا رزم متولد 1359 مسجد سلیمان و دانش آموخته کارشناسی ارشد تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس است و سال هاست که به عنوان طراح صحنه و لباس در عرصه سینما و تئاتر فعال است.

نمایشگاه نقاشی رضا رزم با عنوان «پیروزی سزان» از29 اردیبهشت تا نهم خرداد در گالری آتبین برپاست. گالری آتبین در خیابان ولی عصر قبل از چهارراه پارک وی کوچه خاکزاد پلاک 42 واقع شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .