تبیان، دستیار زندگی
رد بی تردید باید کسی باشد که شریعت را تا پایان جهان حفظ کند و آن شخص همان حضرت حجت است که زمین را سرشار از عدل و داد می کند، در چنین شرایطی هر که وجود و ظهور او را انکار کند، برهان لطف را منکر شده است. کرم خدا امینیان مترجم ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امام زمان(عج) زمین را سرشار از عدل و داد خواهد کرد

بی تردید باید کسی باشد که شریعت را تا پایان جهان حفظ کند و آن شخص همان حضرت حجت است که زمین را سرشار از عدل و داد می کند، در چنین شرایطی هر که وجود و ظهور او را انکار کند، برهان لطف را منکر شده است.

کرم خدا امینیان مترجم قرآن کریم در گفتگو با مهر به برهان لطف اشاره و اعلام کرد: در آیات متععدی از قرآن به لطف و مهربانی خداوند متعال اشاره شده و اینکه جهان و جهانیان بیهوده آفریده نشده و هرگز به حال خود رها نمی شوند، بی تردید دقت در این آیات لازمه وجود امام زمان(عج) را با دلایل عقلی روشن می کند.

وی در ادامه گفت: باید کسی باشد که شریعت را تا پایان جهان حفظ کند و آن شخص همان حضرت حجت است که زمین را سرشار از عدل و داد می کند، در حالی که از فساد و تباهی لبریز است و هر که وجود و ظهور او را انکار کند، برهان لطف را منکر شده است.

امینیان با اشاره به آیه 56 سوره طور گفت: خداوند در این آیه، هدف از آفرینش جن و انس را بندگی خود دانسته و پرستش یکی از مراحل عمده تکامل روحی و معنوی است و سلسله انبیا از آدم تا خاتم عهده دار این وظیفه هستند و چون همه انسانها عمر معینی دارند پس از رسول کسانی عهده دار این وظیفه می شوند و این ادامه برهان لطف است.

وی به دلایل نقلی وجود حضرت قائم اشاره کرد و گفت: عبدالله بن عباس ، از علمای شیعه، روایت می کند که روزی در خدمت پیامبر بودم ایشان فرمودند "جانشینان من 12 نفر هستند که اولین برادر من علی و آخرین پسرم مهدی است و در شرایطی که جهان پر از ظلم و جور است آن را به مکانی سرشار از عدل و داد تبدیل می کند، سوگند به خدایی که مرا به راستی فرستاده اگر یک روز به عمر زمین مانده باشد آن روز آن قدر طولانی می شود تا پسرم خروج کند و عیسی بن مریم ظاهر شده و با او اقامه نماز کند".

امینیان افزود: ابوالمؤید موفق بن احمد از علمای اهل سنت نیز در کتاب «فضایل» از سلمان محمدی روایت می کند که روزی پیامبر امام حسین(ع) را بر پای خود نشانده بود و می گفت " تویی سید پسر سید برادر سید، تویی حجت پسر حجت برادر حجت و پدر 9 حجت که از سلب تو هستند و نهمین، قائم ایشان است.

وی در ادامه پس از برشمردن دلایل عقلی و نقلی در وجود حضرت حجت گفت: جمع میان دلایل عقلی که برهان لطف مهمترین آن است و روایات و احادیث متواتر حجتی انکار ناپذیر بر وجود و ظهور امام زمان است.