تبیان، دستیار زندگی
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ضوابط نقل و انتقال فرهنگیان را ابلاغ کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ضوابط نقل و انتقال فرهنگیان ابلاغ شد

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ضوابط نقل و انتقال فرهنگیان را ابلاغ کرد.

پیشخوان خبر تبیان
معلم

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، در بخشنامه صادره معاون وزیر آموزش و پرورش آمده است: «پیرو بخشنامه 25 اسفند 95 و همچنین در راستای اجرای سیاست عدم تمرکز و تسریع و تسهیل در امور جاری، کیفیت بخشی به امر سازماندهی و استفاده بهینه از نیروی انسانی موجود  و به منظور اجرایی کردن امور تفویض شده در بخشنامه فوق به ادارات کل اموزش و پرورش استان ها، انتظار می رود مدیران کل با رعایت ضوابط و مقررات مربوط و تراز نیروی انسانی در رشته-جنسیت ، سقف اعتبار تخصیص یافته و با امکان نظر ویژه در جهت افزایش  بهره وری تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

بدیهی است که با توجه به تفویض اختیار، مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه و پاسخگویی با مدیران کل استانی خواهد بود.

در ادامه این بخشنامه شرایط ماموریت کارکنان از آموزش و پرورش به سایر دستگاه‌ها و بالعکس، نقل و انتقال نیروی انسانی از آموزش و پرورش به سایر دستگاه‌ها  و نقل و انتقال درون سازمانی قید شده است.

در ضوابط نقل و انتقال نیروی انسانی از آموزش و پرورش به سایر دستگاه‌ها و بالعکس آمده است:

- انتقال افراد به آموزش و پرورش در صورتی امکان پذیر است که متقاضی حداکثر دارای 10 سال سابقه و 35 سال سن باشد.

-متقاضیان اشتغال در طرح طبقه بندی مشاغل معلمان ، پس از پذیرش در مصاحبه تخصصی گروه های آموزشی دوره تحصیلی ذیربط استان بکارگیری می شوند.

-انتقال افرادی که دارای پرونده تخلفاتی در مراجع ذیربط باشند پس از خاتمه رسیدگی و اعمال مجازات تعیین شده قابل بررسی خواهد بود.

-انتقال کارکنان به وزارت متبوع با رعایت شرایط احراز طرح طبقه بندی مشاغل و مفاد بخشنامه 17 شهریور 94 و سایرضوابط و مقررات و اخذ تعهد پنج سال خدمت در منطقه تعیین شده و پس از تایید هسته گزینش جهت پستهای اداری و آموزش با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته بلامانع است.

همچنین در ضوابط نقل و انتقال درون سازمانی آمده است:

--نقل و انتقال نیروهای رسمی، آزمایشی و پیمانی و قراردادی به صورت موقت یکساله و دائم قابل انجام است.

-رعایت عدم نیاز مبداء و مقصد  (مبتنی بر داده های سامانه نیروی انسانی و تراز نیرو به نحوی که در منطقه مبداء در گروه/جنس متقاضی، هیچ حق التدریسی پرداخت نشود و در منطقه مقصد در گروه/جنس، متقاضی هیچ حق التدریسی پرداخت نشود و در منطقه مقصد در گروه/جنس، متقاضی هیچ کسری ساعت موظفی نباشد)  الزامی خواهد بود.

- نداشتن تعهد خاص منطقه‌ای جهت متقاضیان انتقال دائم رعایت شود و فرآیند نقل و انتقالات دائم و موقت طوری برنامه ریزی شود که تا پایان مرداد انجام شود».


منبع : ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .