تبیان، دستیار زندگی
علی رغم وعده های دولت در گسترده کردن فضای مجازی و با وجود اینکه تنها یک روز به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی است، کاربران فضای مجازی درگیر محدودیت های دولت شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محدودیت‌های اینترنتی در روز آخر تبلیغات انتخاباتی

علی‌رغم وعده‌های دولت در گسترده کردن فضای مجازی و با وجود اینکه تنها یک روز به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری باقی است، کاربران فضای مجازی درگیر محدودیت‌های دولت شدند.

پیشخوان خبر تبیان
انتخابات

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس، «مگر هر روز فشار نیاوردید که فضای مجازی بسته شود، ما فضای امنیتی نمی‌خواهیم؛ ما به دنبال امنیت واقعی و جامعه امن هستیم»؛ این جمله بخشی از سخنان جنجالی حسن روحانی کاندیدای دوازدهیمن دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ورزشگاه شیرودی بود که وی بر لزوم فعالیت فضای مجازی و عدم امنیتی شدن اینترنت تاکید داشت.

با وجود اینکه تنها یک روز به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری باقی است، اینترنت با مشکل گسترده‌ای مواجه شده و کاربران شاهد  اعمال محدودیت های دولت در فضای مجازی هستند، هرچند این اختلال از روز گذشته و همزمان با برگزاری همایش انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی در مصلای تهران شدت و به صورت خودجوش اینترنت قطع شد.

این رویکرد امنیتی در قبال فضای مجازی در آستانه انتخابات فعالیت رسانه‌‌ها را نیز با اختلال مواجه کرده است، طوری که قابلیت پخش زنده برنامه نامزدهای انتخاباتی در اکثر رسانه‌ها از جمله خبرگزاری فارس در حال حاضر به دستور مقامات دولتی قطع شده است.

لازم به ذکر است خبرگزاری «فارس» با ارائه امکاناتی همچون صفحه اختصاصی، برای هر نامزد استفاده سامانه پیامکی، شبکه‌های اجتماعی و موبایلی و ... بصورت مساوی به نامزدهای انتخابات پیش رو فضایی را فراهم آورده بود تا در یک بسته حرفه‌ای کاندیداهای انتخابات برنامه‌های خود را با مردم در میان بگذارند اما کاربران این رسانه درحال حاضر به دلیل محدودیت‌های اعمالی امکان بهره‌‌مندی از خدمات پخش زنده این رسانه را ندارد.

قابل ذکر است که فرصت تبلیغات نامزدهای دوازدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت 8 صبح 28 اردیبهشت ماه اعلام شده است.


منبع : فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .