تبیان، دستیار زندگی
را کارت شرکت در آزمون جامعه الزهراء قم از 30 فروردین تا چهارم اردیبهشت ماه توزیع می شود. حجت الاسلام سید "سجاد موسوی با بیان این خبر افزود: کارت شرکت در آزمون جامعه الزهرا (س)، از روز چهارشنبه 30 فروردین ماه تا چهارم اردیبهش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زمان توزیع کارت آزمون حوزه علمیه الزهرا

کارت شرکت در آزمون جامعه الزهراء قم از 30 فروردین تا چهارم اردیبهشت ماه توزیع می شود.

حجت الاسلام سید "سجاد موسوی با بیان این خبر افزود: کارت شرکت در آزمون جامعه الزهرا (س)، از روز چهارشنبه 30 فروردین ماه تا چهارم اردیبهشت ماه در محل این مدرسه با ارائه شناسنامه یا کارت شناسایی معتبر، توزیع می شود.

مسئول پذیرش حوزه علمیه الزهراء افزود: آزمون ورودی در مصلی قم برای طلاب تمام وقت 9 صبح روز سه شنبه 5اردیبهشت و برای طلاب غیرحضوری ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 6 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

دارندگان مدرک لیسانس و بالاتر از حضور در این آزمون معاف هستند.

اسامی دو برابر ظرفیت پذیرش برای طلاب تمام وقت و یک و نیم برابر پذیرش برای طلاب غیر حضوری 11خرداد ماه در روزنامه جمهوری اسلامی و پایگاه جامعه الزهراء به نشانیwww.j-alzahra.org وwww.jz.ac.ir منتشر شده و از پذیرفته شدگان برای مصاحبه دعوت مى شود.

سال گذشته نیز  هشت هزار نفر در این آزمون شرکت کردند. در این مدرسه علمیه بیش از 12 هزار نفر از خواهران مشغول به تحصیل هستند و تا کنون بیش از 16 هزار نفر نیز فارغ التحصیل شده اند.

شرایط پذیرش طلبه در حوزه علمیه الزهرا که  در سال گذشته   از سوی  جامعه الزهراء اعلام شده بود

حوزه علمیه خواهران  از علاقمندان به تحصیل علوم حوزوی که دارای مدرک دیپلم با معدل 14 باشند ثبت نام می کند.

شرایط اختصاصی برای تحصیل در برنامه تمام وقت این حوزه، قبولی در آزمون ورودی است. علاقه مندان به این نوع تحصیل باید متولد سال 1365 و بعد از آن باشند. دارندگان مدرک لیسانس یا بالاتر از شرکت در آزمون ورودی معاف هستند. برای این برنامه 190واحد درسی در طول 4 سال در نظر گرفته شده است و به فارغ التحصیلان، مدرک اتمام سطح دو ارائه می شود.

برای تحصیلات غیر حضوری نیز دو برنامه "غیر حضوری رسمی" و "غیر حضوری حوزوی محض" ارائه می شود. در برنامه "غیر حضوری رسمی" 190 واحد درسی در طول 7 سال و در برنامه "غیر حضوری حوزوی محض" 120 واحد درسی در مدت 4 سال به صورتCD و کتاب ارائه می شود. در پایان هر نیمسال، امتحانات حضوری در قم برگزار خواهد شد.

 برنامه دیگری که این حوزه در نظر گرفته است آموزش غیر حضوری "معارف اسلامی" است که در آن، پذیرفته شدگان با عقاید، تفسیر، اخلاق، احکام، حدیث، نهج البلاغه، تاریخ اسلام، ولایت فقیه، قانون اساسی و حقوق خانواده آشنا می شوند و در امتحانات غیر حضوری شرکت خواهند کرد.

 زمان ثبت نام در این حوزه از 19دی ماه تا 25بهمن ماه سال گذشته بوده است . علاقمندان می توانند جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 2114444 و 2112291 تماس بگیرند.