تبیان، دستیار زندگی
گفته های روزبه معین، نویسنده کتاب «قهوه سرد آقای نویسنده» پدیده نمایشگاه کتاب امسال.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نویسنده مرموز مریخی

گفته های روزبه معین، نویسنده کتاب «قهوه‌ سرد آقای نویسنده» پدیده نمایشگاه کتاب امسال.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان

روزبه معین نویسنده ای که کتابش «قهوه سرد آقای نویسنده» اش با استقبال بالا مواجه شده، در گفت و گویی مفصل از خود و کتابش گفته است. بخش های از آن را بخوانید.

روزبه معین

*قبل از این كه كتابم را به نشر نیماژ بدهم، با چند ناشر دیگر هم صحبت كرده بودم و به همه‌ آنها می‌گفتم كه «من مطمئنم روز اول رونمایی كتابم، 3 هزار نفر می‌آیند.» البته طبیعی بود كه هیچ كس حرفم را جدی نگیرد. چون اصلا چنین اتفاقی در ایران، آن هم از طرف نویسنده‌ای ناشناخته بی‌سابقه است.

*كلا آدم تنهایی هستم و از تنهایی لذت می‌برم و به تنهایی‌هایم نیاز دارم. من سه سال تمام در حال ساختن شخصیت‌های رمانم بودم و با آنها یا حتی به جایشان زندگی می‌كردم. به همین خاطر است كه وقتی كتابم را برای دیگران امضا می‌كنم می‌نویسم: به دنیای من خوش آمدی!

*در همان ایام تنهایی‌ام كه صرفا پشت یك میز نشسته بودم و می‌نوشتم، دقیقا به همین روزها فكر می‌كردم؛ به كتابم كه می‌تواند در یك روز و حتی در یك هفته ركورد بزند. رویای من نوشتن یك رمان خوب بود. من برای رسیدن به رویاهایم تلاش می‌كنم.

*من استعداد نویسندگی را در خودم دیدم و اصلا آن را رها نكردم. حرف‌های ناامیدكننده‌ زیادی شنیدم ولی به هیچ‌كدامشان توجه نكردم. آنقدر اطرافیانم به من گفتند كه: نوشتن را ول كن... كی اینجا رمان می‌خواند؟

*با خبرنگارهای مختلفی صحبت كردم، هم با كسانی كه می‌خواستند حرفه‌ای اقدام كنند و هم با كسانی كه صرفا قصد تخریب مرا داشتند. بامزه است اگر بدانید، بعد از اولین رونمایی كتابم كه با وجود اتفاقات خوب، اشكالات مختلفی هم وجود داشت، خبرنگاری به من زنگ زد و مدام با حالت تحقیر به من می‌خندید. به او گفتم: «خنده‌های شما خیلی برای من دلنشینه. دیشب یكی دو هزار نفر از مراسم رونمایی كتابم دست خالی برگشتند و من واقعا ناراحتم. شنیدن صدای خنده‌تان كمی دلم را خوش می‌كند.»

*چیزی كه یك نویسنده را متمایز می‌كند خلاقیت یا منحصربه‌فرد بودنش است. من دنبال همین هستم و نمی‌خواهم در آثار دیگران حل بشوم.


منبع: همشهری جوان