تبیان، دستیار زندگی
شاهكارهای ادبی ایران بهترین اثر شرق   پكن – مجموعه ی شاهكارهای ادبی ایران در ششمین دوره از انتخاب كتاب سال جمهوری خلق چین جایزه بهترین اثر ادبیات شرق را به خود اختصاص داد. به گزارش واحد مركزی خبر، این مجموعه شامل ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شاهكارهای ادبی ایران بهترین اثر شرق

پكن – مجموعه ی شاهكارهای ادبی ایران در ششمین دوره از انتخاب كتاب سال جمهوری خلق چین جایزه بهترین اثر ادبیات شرق را به خود اختصاص داد.

به گزارش واحد مركزی خبر، این مجموعه شامل هفت اثر كلاسیك از ادبیات فارسی از جمله شاهنامه ی فردوسی، مثنوی مولوی، دیوان حافظ، گلستان و بوستان سعدی، رباعیات خیام و اشعار رودكی است كه 18 هیجده جلد چاپ و منتشر شده است.

این مجموعه سال گذشته نیز، جایزه جشنواره كتاب جمهوری اسلامی ایران را دریافت كرد.

این مجموعه با همكاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در چین و استادان زبان فارسی دانشگاه پكن به زبان چینی ترجمه و سال گذشته توسط انتشارات ادبی و هنری استان هونن چاپ شد.

در ششمین دوره جایزه  ملی كتاب برتر چین كه هر دو سال یك بار برگزار می شود ، در مجموع 233 عنوان كتاب در موضوعات مختلف ارزیابی شد كه در بخش ادبیات خارجی و شرقی از میان 32 كتاب مجموعه شاهكارهای ادبی ایران به اتفاق آرای داوران به عنوان بهترین كتاب این دوره انتخاب و معرفی شد.