تبیان، دستیار زندگی
ود  آیت الله جوادی آملی : هرگز نباید بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد شود جمعی از طلاب شهرستان کامیاران استان کردستان در آستانه میلاد با سعادت پیامبر عظیم الشأن اسلام و امام جعفر صادق (ع) و نیز هفته وحدت با حکیم متأله آیت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هرگز نباید بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد شود

آیت الله جوادی آملی :

هرگز نباید بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد شود

جمعی از طلاب شهرستان کامیاران استان کردستان در آستانه میلاد با سعادت پیامبر عظیم الشأن اسلام و امام جعفر صادق (ع) و نیز هفته وحدت با حکیم متأله آیت الله جوادی آملی دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله جوادی آملی در این دیدار ضمن تبریک و تهنیت این دو میلاد بزرگ آن را جزء بهترین اعیاد جهان اسلام برشمرد و با اشاره به جایگاه رفیع پیامبر اکرم (ص) در نظام خلقت، بیان داشت : رسول اکرم در قرآن به عنوان صاحب علم لدنی معرفی شده است و وجود گرامی ایشان جامع تمام کرامات است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت تقوی در جهت رسیدن به علوم و معارف الهی و دوری از اهداف و امیال دنیوی اظهار داشت : اگر انسان نور تقوی نداشته باشد، علم و اندیشه به حال او سودی نخواهد داشت، لذا عالمان الهی، باید دل ها را تسخیر کنند و انسان ها را به سوی خدا هدایت نمایند.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به فرازهایی از کلام نورانی حضرت امیر در خصوص لزوم حفظ وحدت اسلامی، اظهار داشت : حضرت علی(ع) در یکی از نامه های خود در نهج البلاغه متذکر شده است در حکومت اسلامی هیچ کس همانند من به وحدت مسلمانان نمی اندیشد و بدانید هیچ امتی با اختلاف به جایی نخواهد رسید.

آیت الله جوادی آملی همچنین معیارهای وحدت شیعه و اهل سنت را یادآور شد و خاطرنشان کرد : ما معیارهای فراوانی نظیر وحدت قرآن و محبت اهل بیت(ع) را برای وحدت با اهل سنت داریم و اکنون در میان جوامع اسلامی کسی را نخواهید یافت که نسبت به اهل بیت (ع) بی ارادت باشد، بنابر این هرگز نباید کاری کرد در میان این دو مذهب تفرقه ایجاد شود.