تبیان، دستیار زندگی
طرح عیدانه کتاب که طرحی حمایتی ار کتابفروشی ها با گذشت بیش از 40 روز از اتمام آن، هنوز مطالبات مشارکت کنندگان در آن، یعنی کتابفروش ها پرداخت نشده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مطالبات کتابفروشی‌ها از «عیدانه کتاب» پرداخت نشد

طرح «عیدانه کتاب» که طرحی حمایتی از کتابفروشی‌ها بوده با گذشت بیش از ۴۰ روز از اتمام آن، هنوز مطالبات مشارکت‌کنندگان در آن، یعنی کتابفروش‌ها پرداخت نشده است.

پیشخوان خبر تبیان

کتابفروشی

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس، طرح حمایتی فروش کتاب با عنوان «عیدانه کتاب» در روزهای منتهی به نوروز 96 از 15 اسفند تا 15 فروردین از سوی خانه کتاب در سراسر کشور برگزار شد.

این طرح که به منظور حمایت از کتابفروشی‌ها از سوی این نهاد اجرا شده بود، به منظور ارائه یارانه خرید به مخاطبان و خرید از طریق کتابفروشی‌ها در نظر داشته تا از کتابفروشی‌ها حمایت کند و آنها را در چرخه توزیع کتاب به عنوان محل مراجعه معرفی کرد.

پس از طرح‌های کتابفروشی به وسعت ایران، عیدانه کتاب در سال 95، تابستانه کتاب در همان سال و پاییزه کتاب در سال گذشته این طرح به عنوان یکی از طرح‌های حمایتی از سوی این نهاد با حضور 771 کتابفروشی در سراسر کشور به اجرا در آمد که از این بین 735 کتابفروشی دارای فروش بودند. در این طرح یک ماهه بیش از 540هزار نسخه کتاب به فروش رفت که باید آن را میزان قابل توجهی دانست.

در این طرح به هر نفر اجازه خرید تا سقف یکصد هزار تومان داده می‌شد که از این مقدار 20 تا 25 درصد مشمول یارانه خرید می‌شد، خریداران می‌توانستند با خرید تا سقف صدهزارتومان از 20 یا 25 درصد تخفیف برخوردار شوند. اما نکته‌ای که در این گزارش مد نظر بوده این است که با گذشت بیش از 40 روز از پایان این طرح هنوز مطالبات کتابفروشان به آنها پرداخت نشده است. سعید مکرمی مدیر کتابفروشی «ترنجستان سروش» در ارتباط با این مسئله می‌گفت که هنوز مطالبات آنها از این طرح وصول نشده است.

سعید مکرمی مدیر کتابفروشی «ترنجستان سروش» در ارتباط با این مسئله می‌گفت که هنوز مطالبات آنها از این طرح وصول نشده است.

علیرضا ملکی جهان از کتابفروشی «کتاب اسوه» اهواز نیز در رابطه با مطالبات خود از این طرح گفت هنوز مطالبات این طرح پرداخت نشده است. همچنین وی اضافه کرد که از یکی دیگر از همکاران اهوازی خود که در این طرح عضو بوده نیز سوال کرده و او نیز هنوز مطالبات خود از این طرح را دریافت نکرده است.

حامد اشرفی‌نسب که از سبزوار با کتابفروشی «کتاب آسمان» در این طرح شرکت کرده بود نیز با عدم وصول مطالباتش اشاره کرد و گفت با وجود گذشت 40 روز از اتمام این طرح هنوز موفق به دریافت مطالبات خود نشده است. حمید خلیلی نیز که کتابفروشی «شهید کاظمی» در شهر قم را اداره می‌کند نیز از عدم مطالباتش خبر ادد و گفت: گفته شده که پرداخت می‌کنند ولی هنوز اتفاقی نیفتاده است.

بر اساس این گزارش این طرح به منظور حمایت از کتابفروشی‌ها راه‌اندازی شده که به نظر می‌رسد کتابفروشی‌ها به خصوص کتابفروشی‌های شهرستانی از این طرح رضایت داشتند اما نکته‌ای که می‌ماند تاخیر در پرداخت مطالبات آنها است. کتابفروشی‌هایی که کتاب را با تخفیف فروخته‌اند باید از سوی نهاد برگزار کننده مورد حمایت قرار گیرند و بدون تاخیر به مطالبات قانونی خود دست پیدا کنند. اما شاهد هستیم که با گذشت بیش از 40 روز از اتمام این طرح هنوز خبری از پرداخت مطالبات مشارکت کنندگان در این طرح ملی نیست.

منبع: خبرگزاری فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .