تبیان، دستیار زندگی
ند  در دیدار هیئت کنفرانس اسقفهای سوئیس با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عنوان شد: مشکلات پیش روی بشریت اهمیت گفتگوی ادیان را بیش از پیش نشان می دهند اعضای هیئت شورای کنفرانس اسقفهای سوئیس صبح امروز سه شنبه 29 ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشکلات پیش روی بشریت اهمیت گفتگوی ادیان را بیش از پیش نشان می دهند

در دیدار هیئت کنفرانس اسقفهای سوئیس با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عنوان شد:

مشکلات پیش روی بشریت اهمیت گفتگوی ادیان را بیش از پیش نشان می دهند

اعضای هیئت شورای کنفرانس اسقفهای سوئیس صبح امروز سه شنبه 29 فروردین ماه با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دیدار و بر اهمیت گفتگوی ادیان برای رفع مشکلات بشری تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری "مهر"، به نقل از سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی، در این دیدار که با حضور حجت الاسلام والمسلمین میری معاون ارتباطات این سازمان صورت گرفت درباره مسائل و مشکلات فراروی ادیان الهی بحث و تبادل نظر شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی عراقی، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این دیدار ابراز امیدواری کرد که گفتگویهای سازنده ای در جهت صلح و معنویت بین طرفین انجام شوند.

وی گفت: متأسفانه در دنیای امروز همچنان شاهد زورگوییها، چالشهای اخلاقی، فساد و فروپاشی بنیان خانواده هستیم که موجودیت انسان را تهدید می کنند.

محمدی عراقی وظیفه رهبران ادیان الهی را در شرایطی کنونی جهان بسیار سنگین و با اهمیت توصیف کرد و افزود: باید دست به دست هم داده و حول محورآرمانهای مشترک اخلاقی و معنوی به سوی خدا، دین و معنویت حرکت کنیم.

رئیس سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی گفت: اتفاقاتی که در سال گذشته در برخی از کشورهای اروپای در اهانت به شخصیت قدسی پیامبر اعظم(ص) رخ دادند و واکنشهای وسیعی که در جهان بویژه جهان اسلامی داشتند، ضرورت ارتباط بیشتر بین ادیان الهی را نشان دادند.

وی اظهار داشت: افرادی که به خاطر منافع شخصی به دنبال ایجاد تفرقه بین ادیان هستند و از مذهب، دین، پیامبران و خداوند سوء استفاده می کنند هرگز منوفق نخواهند شد.

رئیس شورای سیاستگذاری مرکز گفتگوی ادیان و تمدنها تأکید کرد اگر ما به عنوان رهبران دینی بتوانیم چهره برجسته ادیان الهی را آن طور که هستند و شایستگی دارند به دنیا معرفی کنیم حتی آنانی را که اعتقادات دینی ندارند می تواند جذب و متقاعد سازیم که به خاطر کرامت انسان به این شخصیتها احترام بگذارند.

اسقف "پیر بورشر" رئیس هیئت ده نفری شواری کنفرانس اسقفهای سوئیس نیز گفت: ما به ادامه گفتگوی ادیان اهتمام داریم و از اجمهوری اسلامی که زمینه چنین گفتگوهایی را فراهم می سازد قدردانی می کنیم.

وی ضمن محکوم کردن حرکت ضد انسانی و ضداخلاقی برخی از کشورهای غربی در توهین به ساحت مقدس حضرت محمد (ص) گفت: رهبران ادیان الهی باید با استمرار گفتگو و تبادل نظر از وقوع دوباره چنین حادثه ناگواری جلوگیری کنند.

وی افزود: این امر می تواند راه رسیدن به سوی خداوند بخشنده مهربان را برای همگان فراهم کند.

اعظای هیئت شواری کنفرانس اسقفهای سوئیس به منظور شرکت در دومین نشست مرکز گفتگوی ادیان و تمدنهای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شورای کنفرانس اسقفهای سویئس که چهارشنبه 30 فرودین ماه با عنوان "حقوق ادیان و اقلیتهای دینی" برگزار می شود شرکت خواهند کرد.