تبیان، دستیار زندگی
سفیر جمهوری اسلامی ایران در حراره با رئیس مجلس سنای زیمبابوه دیدار و درباره چگونگی راه های گسترش همکاری پارلمانی و مسائل دو جانبه و بین المللی گفت وگو کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بررسی راه‌های گسترش همکاری‌ بین ایران و زیمبابوه

سفیر جمهوری اسلامی ایران در حراره با رئیس مجلس سنای زیمبابوه دیدار و درباره چگونگی راه‌های گسترش همکاری پارلمانی و مسائل دو جانبه و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

پیشخوان خبر تبیان
پارلمان ایران زیمباوه

به گزارش  تبیان به نقل از ایسنا، در این دیدار سفیر کشورمان در حراره با اشاره به دستاوردهای بسیار خوب کشورمان در حوزه‌های گوناگون از جمله علوم، فن‌آوری، بهداشت و انرژی اعلام کرد: ما بر اساس روابط بسیار خوبی که بین دو کشور برقرار است، آماده هستیم تجارب خود را با کشورهای دوست مانند زیمبابوه به مشارکت بگذاریم.

وی در ادامه همکاری‌های پارلمانی بین دو کشور را بسیار مهم توصیف کرد و بر لزوم تقویت این همکاری‌ها در جهت ارتقای بیش از پیش روابط دو کشور تأکید کرد.

سفیر کشورمان گفت: گروه دوستی پارلمانی با زیمبابوه قبلاً در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده و از اقدام متقابل پارلمان زیمبابوه در این زمینه استقبال کرد.

خانم «مازونگووه » رئیس مجلس سنا نیز روابط بین ایران و زیمبابوه را بسیار دوستانه توصیف کرد و گفت: ما از ایده تشکیل انجمن دوستی پارلمانی با ایران استقبال می‌کنیم.

وی افزود: ما با برخی از کشورها از جمله کوبا و فرانسه دارای انجمن دوستی پارلمانی هستیم و تعدادی از اعضای پارلمان و سنا نیز عضو این انجمن‌ها هستند.

دو طرف در این دیدار بر لزوم اعزام هیات‌هایی برای آشنایی با نهادهای قانونگذاری و نظارتی دو کشور تأکید کردند.


منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .