تبیان، دستیار زندگی
دومین روز مسابقات مالزی با تلاوت نماینده اندونزی آغاز شد و هشت قاری تلاوت کردند. این رقابت ها در دو زمان سه ساعته برگزار می شود که این زمان بندی مطلوب به نطر می رسد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زمان‌بندی مناسب رقابت‌ها و رضایت حاضران

دومین روز مسابقات مالزی با تلاوت نماینده اندونزی آغاز شد و هشت قاری تلاوت کردند. این رقابت‌ها در دو زمان سه ساعته برگزار می‌شود که این زمان‌بندی مطلوب به نظر می‌رسد.

پیشخوان خبر تبیان

قرآن کریم

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس دومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در سالن همایش‌های مرکز تجارت جهانی کوالالامپور برگزار شد.

رقابت حفاظ در نوبت صبح

در نوبت صبح شرکت‌کنندگان رشته حفظ با هم به رقابت‌ پرداختند به این صورت که رقابت‌ها از ساعت 9 آغاز شد و تا ساعت 11 ادامه داشت و پس از چند دقیقه استراحت رقابت‌ها از سر گرفته شد و حفاظ تا حدود ساعت 12 محفوظات خود را ارائه کردند.

حداکثر سه ساعت زمان برگزاری مسابقات با تایم استراحت

مسابقات نوبت بعد از ظهر هم از ساعت 20:30 با حدود 30 دقیقه تأخیر آغاز شد و تا ساعت 23:30 ادامه داشت که هشت قاری به تلاوت پرداختند. در مجموع روزانه مسابقات سه ساعت در نوبت صبح و سه ساعت در نوبت بعد از ظهر پی‌گیری می‌شود که در خلال سه ساعت برنامه هم زمانی برای استراحت در نظر گرفته شده است.

زمان‌بندی مسابقات به گونه‌ای است که با توجه به سه ساعت بودن زمان و درنظر گرفتن زمان استراحت در بین آن خسته کننده نیست و مدعوین در تمام زمان مسابقات سرجای خود نشسته و سالن را ترک نمی‌کنند. در مجموع این زمان‌بندی مطلوب به نظر می‌رسد و حاضران رضایت دارند.

زمان‌بندی مسابقات به گونه‌ای است که با توجه به سه ساعت بودن زمان و درنظر گرفتن زمان استراحت در بین آن خسته کننده نیست و مدعوین در تمام زمان مسابقات سرجای خود نشسته و سالن را ترک نمی‌کنند. در مجموع این زمان‌بندی مطلوب به نظر می‌رسد و حاضران رضایت دارند. در زمان استراحت شب دوم مسابقات دو بانوی مالایی با حضور در جایگاه به جمع‌خوانی قرآن پرداختند و تحسین حاضران را برانگیختند.

بر این اساس فتح الله وحی الدین قرنین از کشور اندونزی، الانسه عتیقه بنت سحیمی، عبدالعزیز عابدین بن یوسف از کشور تایلند، سیده ام کلثوم قاری اهل کشور کامبوج، فیصل بن علی بن خلفان العدوی از کشور عمان، حمدان عبدالصمد از کشور مغرب، السیده سودا یارتسییارتسینفاهلون اهل ترکیه و رائد منذر اسحاق ابو شعبان از کشور فلسطین در دومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی تلاوت کردند.

تلاوت نسبتاً خوب نماینده اندونزی در دومین شب مسابقات

رقابت‌ها با تلاوت قاری نماینده اندونزی آغاز شد تلاوتی که حضران در سالن تا حدی آن را تحسین کردند اما تلاوت چندان قوی نبود و این قاری نمی‌تواند حریف سرسختی برای نماینده کشورمان باشد و با توجه به تلاوت‌های ضعیف دیگر قاریان در دو روز نخست مسابقات باید منتظر تلاوت نماینده مالزی و کشور برونئی که قاریان خوبی هستند باشیم.

نماینده برونئی امشب و نماینده مالزی شب آخر تلاوت می‌کنند

نماینده کشور برونئی امشب و نماینده کشور میزبان یعنی مالزی جمعه 29 اردیبهشت‌ماه تلاوت می‌کنند که حامد علیزاده نماینده کشورمان هم همان شب تلاوت خواهد کرد.

حضور رسانه‌های کشور مالزی در دومین شب مسابقات قدری پررنگ‌تر از افتتاحیه بود و حتی در سال‌های گذشته هم به اندازه دیشب خبرنگار، عکاس و تصویر‌بردار مالایی در سالن مسابقات دیده نشده بود و همواره بیشتر خبرنگار و اصحاب رسانه را ایرانی‌ها تشکیل می‌دادند.

پخش زنده مسابقات از شبکه 1 تلویزیون مالزی و شبکه قرآن ایران

البته این مسابقات به صورت کامل از شبکه 1 تلویزیون مالزی که تلویزیون مرکز اسلامی جاکیم است پخش می‌شود.همچنین شبکه قرآن و معرف سیما هم دیگر شبکه‌ای است که این رقابت‌ها را به صورت متناوب پوشش زنده می‌دهد.

حضور اجباری متسابقان در سالن مسابقات

حضور متسابقات در سالن مسابقات امری بود که تا سال‌های گذشته به عنوان یک موضوع اجباری از آن یاد می‌شد اما امسال تأکید بیشتری روی این موضوع است و حتی برگزارکنندگان به نوعی حضور شرکت‌کنندگان در سالن مسابقات را حضور و غیاب می‌کنند. شرکت‌کنندگان مسابقات روز گذشته از برج مخابرات کوالالامپور بازدید کردند که این برنامه در کنار چند برنامه دیگر برای آنها تدارک دیده شده است.


منبع: خبرگزاری فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .