تبیان، دستیار زندگی
وب سایت فرهنگی اطلاع رسانی تبیان با انتشار مقاله ی «عدم رعایت اخلاق انتخاباتی در مناظره ها » نسبت به مناظره اقتصادی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واکنش تبیان نسبت به مناظره ها

وب سایت فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان با انتشار مقاله ی «عدم رعایت اخلاق انتخاباتی در مناظره ها » نسبت به مناظره اقتصادی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد.

هومن بهلولی- روابط عمومی

به گزارش تبیان، بخش سیاسی موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان این مقاله را بر اساس نظرات کاربران محیط مجازی تهیه و منتشر کرده است.

:آزاده مرنی در این مقاله می نویسد: «کمتر از یک هفته تا دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده و اکثر مردم انتخاب خود را نهایی کرده اند و آنچه که در این مسیر نقش بسزایی داشته است؛ سه مناظره ی انتخاباتی بود که طی سه هفته متوالی برگزار شد. این مناظره ها با تمام فراز و نشیب ها و آنچه که نباید؛ حقایق فراوانی را برای اقشار مختلف جامعه روشن نمود. حقایقی که شاید بیان آنها هزینه های خاصی را به همراه داشته است.شاید کمتر کسی از لحظه ی آغاز مناظره های انتخاباتی پای رسانه ی ملی و یا رادیو ننشسته باشد و به همین خاطر است که اکثر مردم جامعه به آنچه که در این برنامه ها گذشت اشراف دارند و متاسفانه بیشتر آنها و تحلیلگران سیاسی معتقدند که اخلاق سیاسی و انتخاباتی زیر پا گذاشته شده است.

موضوع توهین ها و تهمت های نابجا؛ از سوی هر یک از نامزدها هم که صورت پذیرفته باشد به قوت خود ناشایست و غیراخلاقی است. متاسفانه در هر سه مناظره شاهد تهمت های بی سند و مدرکی بودیم که کاندیداها حواله یکدیگر کرده تا شاید از رقیب سبقت بگیرند؛ غافل از آن که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره همگان به‌ویژه مسئولین را به رعایت اخلاق سیاسی و خویشتنداری توصیه می‌کنند."رقابت سالم" یکی از کلید واژه هایی است که رهبر انقلاب اسلامی به وفور از آن استفاده نموده و در اکثر بیانات انتخاباتی همگان را دعوت به چنین رقابتی می‌کنند. رقابت سالم بدان معناست که طرفین با دوری از توهین و تشویش اذهان عمومی وارد میدان رقابت شوند و از هرگونه تخطی و تقلبی نیز دوری شود. بی تردید اگر این اصل اساسی مورد توجه همگان به‌ویژه نامزدهای انتخاباتی قرار گیرد، اخلاق انتخاباتی رعایت شده است.»

متن کامل این مقاله در اینجا قابل مشاهده است.