تبیان، دستیار زندگی
کارگردان و طراح نمایش «بوفالوی آمریکایی» از دغدغه ها و انگیزه هایش برای به صحنه بردن یک اثر نمایشی کمدی توام با تراژدی پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر سخن گفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وقتی خیانت در رفاقت بین المللی می‌شود

کارگردان و طراح نمایش «بوفالوی آمریکایی» از دغدغه ها و انگیزه هایش برای به صحنه بردن یک اثر نمایشی کمدی توام با تراژدی در پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر سخن گفت.

پیشخوان خبر تبیان

خیانت در رفاقت

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، سیامک زین الدینی کارگردان نمایش «بوفالوی آمریکایی» که به تازگی در پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته با اشاره به ویژگی‌های این اثر نمایشی گفت: این اثر نمایشی روایت‌گر زندگی انسان‌هایی است که در طول زندگی خود آدم‌های ناموفقی هستند که تنها هدفشان رسیدن به یک ثروت هنگفت است. آنها می‌خواهند یک شبه راه  صد ساله‌ای را طی کنند که در فرهنگ زندگی آنها امری محال است و در آخر داستان هم به نتیجهای نمیرسند.

وی ادامه داد: آدمهای نمایش «بوفالوی آمریکایی» در روایتی که پیش روی مخاطب به تصویر کشیده میشود، نقشههایی میکشند که علیرغم تمام تلاشها و کوششها به نتیجهای نمیرسد و سرانجام در فضایی گیر میافتند که پوچی آنها را به وضوح میبینیم. این نمایش در کنار اینها تلاش میکند تا با وفاداری به متن دیوید ممت، خیانت در رفاقت را به شکلی جهانی نشان دهد که این موضوع برای خود من هم بسیار جذاب بود.

نمایش «بوفالوی آمریکایی» به نویسندگی دیوید ممت و کارگردانی سیام زین الدینی از روز دوشنبه 25 اردیبهشت تا جمعه 5 خرداد در پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر به صحنه میرود.

زین الدینی  در بخش دیگری از صحبتهای خود بیان کرد: آدمهای نمایش «بوفالوی آمریکایی» آدمهایی هستند که مانند ذرات اتم در یک مولکول گیر افتادند که در این بن بست دلشان به دنیا خوش است. به هر ترتیب این اثر نمایشی تلاش میکند تا نظام سرمایهداری غلط آمریکایی را به مخاطب نشان دهد که البته ایجاد یک فضای کمدی در عمق تراژیک بودن میتواند ویژگی دیگر این اثر باشد. موضوعی که در زندگی امروزی مردمان هر جامعهای میتواند ما به ازای بیرونی داشته باشد.

نمایش «بوفالوی آمریکایی» به نویسندگی دیوید ممت و کارگردانی سیام زین الدینی از روز دوشنبه 25 اردیبهشت تا جمعه 5 خرداد در پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر به صحنه میرود.

در این اثر نمایشی که ساعت 18 به مدت زمان 75 دقیقه و قیمت 15 هزار تومان روی صحنه خواهد رفت یگانه رجبی، فرزاد آیتی، سیامک زین‌الدینی، احمد مطوری، اکرم سامانی، حسن همتی به عنوان بازیگر حضور دارند، این در حالی است که کیانوش احمدی دستیار کارگردان، امیررضا هرمزی دستیار دوم کارگردان، سیامک زین الدینی طراح صحنه و لباس، یاسمین برزگری مدیر صحنه، فرناز حسن زاده طراح چهره پردازی، فاطمه احمدی منشی صحنه، مهزاد مرسلی مدیر اجرایی، حامد هاشمی طراح گرافیک، علی روهینا عکاس، علی اکبر مجد راد مشاور رسانه ، امیر رضا هرمزی و مصطفی رنجبر روابط عمومی و تبلیغات دیگر عوامل اجرایی نمایش هستند.

این نمایش‌نامه در سال ۱۹۷۵ میلادی توسط دیوید ممت به نگارش درآمده است و تاکنون بارها روی صحنه تماشاخانه‌های دنیا توسط بهترین کارگردانان به نمایش گذاشته‌شده است.

منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .