تبیان، دستیار زندگی
اجمالاً بیش از ۶۰ نفر از مدیران دولتی و اجرایی اعم از استانداران، فرمانداران، بخشداران و رؤسای ادارات دولتی تخلفات انتخاباتی داشته اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سخنگوی قوه قضائیه خبر داد

تخلف ۶۰ مدیر دولتی و اجرایی در انتخاب
ات

اجمالاً بیش از ۶۰ نفر از مدیران دولتی و اجرایی اعم از استانداران، فرمانداران، بخشداران و رؤسای ادارات دولتی تخلفات انتخاباتی داشته‌اند.

پیشخوان خبر تبیان
محسنی اژه ای

به گزارش تبیان به نقل از روزنامه جوان ،حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینكه آیا گزارشی از تخلفات انتخاباتی به دستگاه قضا واصل شده است، گفت: متأسفانه گزارشات متعددی به قوه قضائیه در رابطه با تخلفات برخی از مجریان، مسئولین و مدیران دولتی كه حق ورود به مسائل انتخاباتی را نداشته‌اند، واصل شده است.

همچنین برخی ستادهای انتخاباتی، نامزدها و افراد دیگر از مسئولین ذی‌ربط تخلفاتی داشته‌اند كه مواردی كه مجرمانه است به دادگستری‌ها اعلام شده و مشغول رسیدگی هستند.

ارجاع پرونده‌ مدیران متخلف دولتی به دادگستری

اژه‌ای خاطرنشان كرد: اجمالاً بیش از ۶۰ نفر از مدیران دولتی و اجرایی اعم از استانداران، فرمانداران، بخشداران و رؤسای ادارات دولتی تخلفات انتخاباتی داشته‌اند.

وی افزود: پرونده آنها به محاكم و دادگستری ارجاع شده و در حال رسیدگی است. همچنین از بعضی از ستادها هم گزارشاتی واصل شده است.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: بر اساس گزارشات عدد تخلف دهیاران بسیار بالاست كه برخلاف قانون تخلفاتی داشته‌اند

با متخلفان در هر رده‌ای برخورد می‌کنیم

سخنگوی قوه قضائیه تأكید كرد: مدیران اجرایی و دولتی و كسانی كه به نحوی وابسته به دستگاه‌های حكومتی هستند، مراقب باشند بیش از حد متعارف حركتی نداشته باشند. روز انتخابات تمام می‌شود و بعد گرفتاری‌ها می‌ماند و فردا اینها هستند كه تخلف كرده‌اند. اگر می‌خواهند ریسك كنند و خلاف قانون عمل نمایند به فكر خانواده‎های‌شان باشند و فردا دیگر توقع و انتظاری نداشته باشند، چراكه قوه قضائیه مصمم است كه با همه متخلفین در هر رده‌ای كه باشند اعم از وزیر، معاون وزیر، استاندار، فرماندار، بخشدار و دهیار طبق قانون برخورد كند. محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینكه تخلفات انتخاباتی بیشتر مربوط به كدام استان‌ها بوده است، گفت: در مورد مسائل انتخابات ریاست جمهوری، تقریباً كم و بیش استان‌های بزرگ درگیر بوده‌اند و در مورد بحث شوراها تقریباً به صورت پراكنده در خیلی از استان‌ها تخلفاتی بوده است.

مهم این نیست كه كدام یك از استان‌ها تخلفات‌شان كم یا زیاد بوده، مهم این است كه شاهد این تخلفات خلاف قانون نباشیم. وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینكه برگزاری تجمع و راه‌اندازی كارناوال در فضای باز ممنوع است، پیش‌بینی قانون برای متخلفان چیست، تصریح كرد: تمام مواردی كه نامزدها و ستادها و طرفداران آنها باید رعایت كنند و مواردی كه مجاز به انجام هستند در قانون انتخابات پیش‌بینی شده است و مواردی نیز توسط وزارت كشور و شورای نگهبان ابلاغ شده است، بنابراین كسی نیست كه بگوید اطلاع نداشته است.

سرقت اسناد و مدارک برای استفاده علیه رقیب

محسنی‌اژه‌ای یادآور شد: بر اساس قانون و دستورالعمل‌های مراجع ذی‌صلاح به ویژه شورای نگهبان و وزارت كشور، موارد ابلاغ شده و باید رعایت شود و چنانچه غیر از این باشد طبیعی است كه برخورد می‌شود و اگر مواردی موجب سلب آرامش مردم و اخلال در نظم عمومی باشد با شدت بیشتری برخورد می‌شود. سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینكه آیا در این زمینه افرادی احضار یا بازداشت شده‌اند، گفت: افرادی كه بازداشت شده‌اند را به خاطر ندارم؛ مگر دو موردی كه یكی از ستادهای انتخاباتی برای اینكه اسناد و مداركی علیه رقیب خود به دست بیاورد از بعضی از افراد خواسته بود از سازمان خود اسنادی را سرقت كنند و در اختیار آنها قرار دهند كه در این زمینه برخی افراد دستگیر و بازداشت هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مورد احضار، افراد متخلف چه کسانی که دست اندرکاران اجرای انتخابات هستند و چه افراد دیگر احضار شده‌اند و از بعد پیشگیری از وقوع جرم از آنها تحقیق شد و تذکرات لازم به آنها داده شد.


منبع: روزنامه جوان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .