تبیان، دستیار زندگی
مجید جعفری که سال هاست در سینما قیام تئاتر روی صحنه می برد معتقد است که در صورت پردیس شدن این سینما می تواند حداقل ماهی 10 میلیارد تومان سودآوری داشته باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به‌جای تخریب سینما قیام آن را پردیس سینمایی کنید

مجید جعفری که سال‌هاست در سینما قیام تئاتر روی صحنه می‌برد معتقد است در صورت پردیس شدن این سینما می‌تواند حداقل ماهی ۱۰ میلیارد تومان سودآوری داشته باشد.

پیشخوان خبر تبیان

مجید جعفری

به گزارش تبیان به نقل از تسنیم، اهالی و رهگذران خیابان طالقانی، آنان که برای سوار شدن خطی‌های پل چوبی، نبش تقاطع ولیعصر ایستاده‌اند یا آنانی که از سمت تئاتر شهر راهی میدان ولیعصر می‌شوند تا در این رهگذر میهمان کافی‌شاپ‌های ولیعصر شوند، با بنر بزرگ و زرد رنگ نصب شده بر بدن فرتوت سینما قیام روبه‌رو می‌شوند. سینمایی که تا دیروز به جایی برای تماشای نمایش‌های کمدی آزاد شناخته شده بود و محل اجرای آثار مجید جعفری بود، به نظر می‌رسد آماده نابود شدن است. یعنی تصویری روشن و امیدوارکننده‌ای از سینما قیام در ذهن دغدغه‌مندان شکل نمی‌گیرد.

اهمیت موضوع با توجه به ضوابط و قوانین موجود ما را برآن داشت با مجید جعفری گفتگویی ترتیب دهیم. آقای جعفری اگرچه کوتاه سخن گفته‌اند؛ اما به نکات قابل‌توجهی اشاره کرده‌اند.

مجید جعفری که سال‌هاست در سینما «قیام» به فعالیت می‌پرداخته، گفته است: «متأسفانه بنیاد مستضعفان که صاحبت سینما «قیام» (تماشاخانه تهران) است تصمیم دارد ملک این سینما را بفرشود.  این سینما در بهترین نقطه شهر تهران قرار دارد و اگر یک هنرمند این ملک را خریداری کرده و از آن یک پردیس سینمایی بسازد، می‌تواند حداقل ماهی 10 میلیارد تومان سودآوری داشته باشد.»

وی که مدت‌هاست این ملک را در اختیار داشته است، ادامه داد: «این سینما از سینما آزادی بزرگتر است؛ اما به خاطر این که به حال خود رها شده است، تخریب شده و در حال حاضر وضعیت مناسبی ندارد. حیف است که چنین مجموعه ارزشمندی به دست افرادی بیفتد که آن را تخریب کرده و به مجموعه‌ای غیر از پردیس سینمایی تبدیل کنند.» با وجود کنش‌های رسانه‌ای علیه این اتفاق بنیاد مستضعفان هنوز واکنشی نسبت به این اتفاق نشان نداده است.


منبع: تسنیم

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .