تبیان، دستیار زندگی
مجموعه داستان «مرد از دست رفته» نوشته احمد نجفی منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«مرد از دست‌رفته» منتشر شد

مجموعه داستان «مرد از دست‌رفته» نوشته احمد نجفی منتشر شد.

پیشخوان خبر تبیان

مرد از دست رفته

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، این کتاب در ۱۸۰ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۲هزار تومان از سوی نشر ری‌را راهی بازار شده است.

در سخن ناشر آمده است: احمد نجفی در مجموعه داستان «مرد از دست‌رفته» با رویکردی نوستالوژیک، دریغ‌پنداشت و روان‌شناختی، ادراکی حسی را در خواننده متولد می‌کند و او را با خود به مرز داستان و زندگی می‌برد. رعایت اصول داستانی در قالبی ساختارمند و قوت پروراندن بن‌مایه قصه در مجالی کوتاه، حکایت از جایگاه شایسته این نویسنده جوان، در ادبیات داستانی دارد. وی در ۱۵ داستان کوتاه، با درون‌مایه اجتماعی، میان ادبیات داستانی و جامعه‌شناسی نوین پلی زیبا بنا نهاده است.

داستان‌های کوتاه این کتاب، بر اساس شخصیت‌پردازی منطبق با الگوهای واقعی و پرداختن به برشی معین از زمان اتفاق داستانی هریک از قصه‌ها، ارائه شده است. کتاب با برخورداری از ساختار روایی ویژه و به فراخور هر داستان، بین رخداد بیرونی و درونی ارتباطی عاطفی - عقلانی برقرار می‌کند و خواننده را در طول مسیر، به دنیای درون خویش سوق می‌دهد.

در نوشته پشت جلد کتاب بخشی از یک داستان آمده است: مثل همه این شب‌ها نگاهم توی اتاق می‌چرخد، انگار که دنبال روزنه‌ای باشم و یا تغییری، اتفاقی، امیدی! اما همه‌چیز همان است که بود، کاغدهای سیاه‌شده، سررسیدهای قدیمی، روزنامه‌های تلنبارشده بر هم، یادداشت‌های روزانه و مجله‌های بازنشده. کتاب‌ها توی کمدِ کنارِ میز کم و درهم شده‌اند، ژرمینال‌ِ زولا افتاده است روی تهران مخوف، همسایه‌ها شیرازه‌اش از هم پاشیده و ورق‌هایش آویزان است، اما مدار صفردرجه با هر سه جلد تنومندش، محکم و بی‌خیال ایستاده است... .


منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .