تبیان، دستیار زندگی
پس از انصراف روز گذشته محمد باقر قالیباف به نفع حجت الاسلام ابراهیم رئیسی موج جدیدی از شور و هیجان در میان طرفداران این کاندیداها در سیستان و بلوچستان ایجاد شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اتحاد ستادهای رئیسی و قالیباف در سیستان و بلوچستان

پس از انصراف روز گذشته محمد باقر قالیباف به نفع حجت الاسلام ابراهیم رئیسی موج جدیدی از شور و هیجان در میان طرفداران این کاندیداها در سیستان و بلوچستان ایجاد شده است.

پیشخوان خبر تبیان
انتخابات

به گزارش تبیان به نقل از مهر ؛ سه روز دیگر تا روز سرنوشت ساز ۲۹ اردیبهشت باقی مانده است و حالا دیگر رقابت نامزدها بسیار پر شور و حرارت شده و همه درحال آماده شدن برای روز انتخابات هستند.

در این میان پس از انصراف روز گذشته محمد باقر قالیباف به نفع حجت الاسلام ابراهیم رئیسی موج جدیدی از شور و هیجان در میان طرفداران این کاندیداها در استان سیستان و بلوچستان ایجاد شده است.

شب گذشته پس از اعلام این انصراف و حمایت ستادهای این دو کاندیدا با هم تجمیع شدند و مسئولین ستاد حجت الاسلام رئیسی با حضور در ستادهای دکتر قالیباف ضمن تشکر، از آن ها برای ادامه همکاری دعوت کردند که این موضوع موجب ایجاد موج گسترده حمایت از این دو نامزد شد.

به طوری که طرفداران قالیباف و رئیسی در زاهدان در مقابل ستادهایشان با نصب پارچه نوشته ها و در دست گرفتن کاغذ نوشته های متعدد شعار «اتحاد، اتحاد» سر می دادند.

اما در مقابل ستادهای مهمترین رقیب حجت السلام رئیسی یعنی دکتر حسن روحانی نیز بیکار نبودند و با ایجاد کارناوال ها و تبلیغات پر شور در خیابان ها شورو هیجان در خیابان های مرکز استان سیستان و بلوچستان را به اوج رساندند.

در خیابان «دانشگاه» زاهدان که یکی از مهمترین خیابان های این شهر است تقریبا از ساعت ۸ شب به بعد خیابان کاملا بسته می شود و در این میان طرفداران یک کاندیدای خاص با در دست داشتن پارچه های رنگی و پخش آهنگ هایی با صدای بلند فضایی متفاوت را بر این شهر با بافت مذهبی حاکم می کنند.

نکته جالب توجه دیگر اینکه حالا دیگر همه با همه توان به میدان آمده اند و هرکسی به هر طریقی که می تواند سعی می کند نامزد مورد علاقه و حمایت خود را به دیگران معرفی کند.

البته متاسفانه در این میان طرفداران برخی از کاندیداها از برخی امکانات و ظرفیت ها که جنبه عمومی و دولتی دارند به نفع خود استفاده می کنند که موجب مشکلاتی در استان سیستان و بلوچستان شده است.

اما از این نکته که بگذریم عصر دیروز انصراف دکتر قالیباف موج جدیدی از حمایت از آقای رئیسی در استان سیستان و بلوچستان ایجاد کرد که هم تبلیغات شهری و هم فضای مجازی را تحت تاثیر قرار داد از همین رو رئیس ستاد محمد باقر قالیباف در استان سیستان و بلوچستان طی بیانیه ای اعلام حمایت خود از حجت السلام سید ابراهیم رئیسی را اعلام کرد.

اعلام حمایت مسئول ستاد مرکزی دکتر قالیباف در سیستان و بلوچستان از رئیسی

وی با اشاره به انصراف آقای قالیباف خاطر نشان کرد: این اقدام دکتر قالیباف کار بسیار شایسته و ایثارگرانه ای بود، زیرا طبق قولی که از قبل داده بود به وظیفه انقلابی خود عمل کرد.

«اسحاق مقدم» مسئول ستاد مرکزی دکتر قالیباف در سیستان و بلوچستان طی پیامی از همه حامیان مردمی این نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تشکر کرد و از مسئولان ستاد های دکتر قالیباف در سراسر استان سیستان و بلوچستان خواست در جهت حمایت از حجت الاسلام رئیسی و تشکیل «اتحاد ایران برای تغییر» کلیه این ستاد ها در اختیار حامیان حجت الاسلام رئیسی قرار بگیرد.

البته موج حمایت از حجت الاسلام رئیسی همچنان در حال رشد است از همین رو دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: حرکت آقای قالیباف یک حرکت ایثارگرانه بود که موجب می شود معادلات انتخابات تغییر کند.

وی افزود: جبهه مردمی نیروی های انقلاب اسلامی همانطور که پیش از این نیز وعده داده بود به یک کاندیدای واحد رسید که امیدواریم به فضل الهی نتیجه انتخابات در مرحله نخست به نفع نامزد جبهه نیروهای انقلاب رقم بخورد.

وی گفت: بر اساس تصمیم شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب که به همه استان‌ها ابلاغ شده حمایت همه ستادها از جمله ستاد آقای قالیباف از آقای رئیسی همچنان ادامه دارد و انصراف یا کناره‌گیری نامزدهای جبهه به معنای تعطیلی ستادها نیست.

سلطانعلی میر ادامه داد: از اعضای ستاد آقای قالیباف خواهشمندیم با همان توان پیش از انصراف ایشان به فعالیت و تبلیغات خود برای آقای رئیس ادامه بدهند.

البته حالا دیگر همه چهرهای سیاسی استان وارد عمل شده اند حتی نمایندگان مجلس نیز ورود پر رنگی به ستادها دارند و هرکدام از آنها در ستادهای مختلف حضور پیدا می کنند.

حسینعلی شهریاری  اظهار داشت: خوشبختانه اتحادی که این بار در میان نیروهای انقلاب ایجاد شده بسیار امیدوار کننده است.

وی افزود: این اتحاد که شاید در گذشته به این شکل در میان نیروهای انقلاب ایجاد نشده بود قطعا موجب افزایش آرای جبهه انقلاب اسلامی می شود.

وی با اشاره به انصراف آقای قالیباف خاطر نشان کرد: این اقدام دکتر قالیباف کار بسیار شایسته و ایثارگرانه ای بود، زیرا طبق قولی که از قبل داده بود به وظیفه انقلابی خود عمل کرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: این عمل آقای قالیباف موجب وحدت بیش از پیش نیروهای ولایی و انقلابی شد که به راستی جای تشکر و قدردانی دارد.

وی گفت: حجت‌الاسلام رئیسی فردی آشنا با درد محرومان و مدیر و مدبر است که امیدواریم با روندی که در جامعه در حال شکل‌گیری است و با توجه به نظر سنجی ها ایشان در انتخابات پیروز شود و به نابسامانی‌های اقتصادی کشور رسیدگی کند.

البته نکته جالب توجه دیگر در استان سیستان و بلوچستان این است که در این میان ستاد آقای میرسلیم نیز با آرامشی خاص به انجام امور تبلیغاتی خود مشغول است و به دور از هرگونه حاشیه تمرکز خود را برای ادامه تبلیغات متمرکز کرده است.

در هر صورت فارغ از هر نتیجه ای که در انتخابات رغم بخورد پیروز واقعی این انتخابات مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی هستند زیرا با حضور پرشور و شعور خود به دشمنان این آب و خاک نشان می دهند که همچنان پای این نظام و انقلاب ایستاده اند.
منبع: مهر
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .