تبیان، دستیار زندگی
ابراهیم رییسی گفت: امروز با وجود افتخار آفرینی و نیروهای متراکم انسانی حق نیست مردم دچار مشکل معیشت و آسیب های اجتماعی و مبتلا به مجموعه ای ناکارامد در کشور شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باید برای رفع بیکاری اقتصاد دریا را فعال کنیم

ابراهیم رییسی گفت: امروز با وجود افتخار آفرینی و نیروهای متراکم انسانی حق نیست مردم دچار مشکل معیشت و آسیب‌های اجتماعی و مبتلا به مجموعه‌ای ناکارامد در کشور شوند.

پیشخوان خبر تبیان
رئیسی

به گزارش تبیان به نقل از  ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی در جمع هوادارانش در بوشهر، با بیان اینکه امروز با وجود افتخار آفرینی و نیروهای متراکم انسانی، حق نیست که مردم دچار مشکل معیشت و آسیب های اجتماعی و مبتلا به مجموعه ای ناکارآمد در کشور شوند، گفت: تولید در کشور رونق داشته باشد، بیکار نخواهیم داشت. دلیل تعطیلی کارخانه ها کمبود نقدینگی عنوان می شود. اما آیا مشکل کشور نقدینگی و کمبود منابع است؟ قاچاق کالا برای تولید مضر است اما آیا منظور قاچاق کانتینری است یا کوله بری؟ امروز قاچاق کالای سازمان یافته با کانتینر انجام می شود نه ته لنجی که به دلیل نیاز است.

وی افزود: چرا وقتی بحث از قاچاق کالا می شود به سمت کوله بری و ته لنجی می رود؟ چرا دو درصد سهم استان های نفت خیز مانند بوشهر از فروش نفت به آنها اختصاص داده نمی شود؟

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه باید برای رفع بیکاری اقتصاد دریا را فعال کنیم، گفت: شما مردم باید اقتصاد دریا را فعال کنید تا بیکاری نباشد. بوشهر از بهترین مراکز تولید خرما است و با صنایع تبدیلی می توان شغل و ارزش افزوده ایجاد کرد.

رئیسی خطاب به روحانی اظهار کرد: جناب آقای روحانی مگر به مردم نگفتید چرا کشور بازار کالای چینی است؟ آیا این آمار کاهش یافته است؟ در این دولت واردات از چین دو برابر شده است. احیای ظرفیت پایین دستی پتروشیمی می تواند اشتغال را افزایش دهد. چرا می گویید نمی توان یک میلیون شغل ایجاد کرد؟

وی افزود: می گوییم یارانه فقرا باید افزایش پیدا کند، می گویند پول نیست. چگونه شب انتخابات یارانه اقشار تحت پوشش را چند برابر کردید؟ البته ما موافق افزایش یارانه فقرا هستیم اما چرا شب انتخابات؟

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه باید برای رفع بیکاری اقتصاد دریا را فعال کنیم، گفت: شما مردم باید اقتصاد دریا را فعال کنید تا بیکاری نباشد. بوشهر از بهترین مراکز تولید خرما است و با صنایع تبدیلی می توان شغل و ارزش افزوده ایجاد کرد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: آقای روحانی اجتماعات عظیم سراسر کشور را ندیده می گیرید. برای نشنیدن می گویید با اتوبوس آمدند. بعضی ها نخواستند حرف مردم را بشنوند و وقتی آن را شنیدند که دیر بود.

رئیسی با طرح این پرسش که روابط ما با کشورهای همسایه چگونه است، اظهار کرد: آقای روحانی، شما می گویید آقایان می خواهند دیپلماسی را نوع دیگری تعریف کنند. روابط شما با پانزده کشور همسایه چگونه است؟ می توان بهترین روابط را با کشورهای خلیج فارس داشت.  ما می خواهیم با کشورهای منطقه، دیپلماسی عزتمندانه داشته باشیم.

وی تاکید کرد:  بنیه دفاعی برای حفظ کشور از تعرض است. ما اهل جنگ نیستیم و اعلام کردیم جنگ را نمی پذیریم اما زیر بار ظلم نمی رویم و به کسی هم ظلم نمی کنیم.

رئیسی با بیان اینکه در میان خانم ها تبلیغ می کنند که ما آزادی زنان و مردان را محدود می کنیم، گفت: مگر شما به اهل سنت و زنان و مردان آزادی دادید؟ این آزادی را خدا و قانون اساسی داده است. هنر دولت این است که تضمین کند از ضایع شدن حقوق مردم جلوگیری می کند.

وی در پایان با اشاره به کناره‌گیری محمدباقر قالیباف از انتخابات، اظهار کرد: برادر عزیز و مجاهد ما آقای قالیباف با تشخیص زمان و شرایط ایثارگرانه رفتار و تکلیف مدارانه انجام وظیفه کرد.

منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .