تبیان، دستیار زندگی
ند حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی گفت: هجرت روحانیون به اقصی نقاط كشور امری ضروری است. به گزارش خبرگزاری فارس مراسمی تحت عنوان «بیعتی دوباره با امام زمان علیه السلام» با حضور علما فضلا طلاب و اقشار مختلف مردم شهر قم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روحانیون هجرت كنند


حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی گفت: هجرت روحانیون به اقصی نقاط كشور امری ضروری است.
به گزارش خبرگزاری فارس مراسمی تحت عنوان «بیعتی دوباره با امام زمان علیه السلام» با حضور علما فضلا طلاب و اقشار مختلف مردم شهر قم در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها برگزار شد.
در این مراسم، محسن قرائتی با اشاره به آیات قرآن به مقایسه زندگی انبیاء الهی و امام زمان علیه السلام پرداخت و نصرت مومنان و انتقام از دشمنان را از سنن الهی برشمرد و افزود: در زمان حضرت موسی (ع) هنرمندان با عنصر زر و فریب، مردم را از راه خدا گمراه نمودند و امروزه نیز برخی از مدعیان هنر با انواع هنرهای موهن از جمله كاریكاتور مردم را از خدا و پیامبر و امام زمان علیه السلام منحرف می‌نمایند.
وی با تاكید بر لزوم مهاجرت فضلا و روحانیون به اقصی كشور برای تبلیغ احكام دین و معارف اهل بیت علیهم‌السلام، به روایتی از امام حسن عسگری علیه السلام اشاره نمود و بیان داشت: فقیه كسی است كه جامعه را از شر دشمنان نجات دهد از این رو هر حوزوی باید به اندازه توانایی خود در هدایت دیگران بكوشد، زیرا ملاك فقاهت در منظر امام حسن عسگری (ع) نجات مردم از دشمنان می‌باشد.
قرائتی با اشاره به تاریخ پرفراز و نشیب شیعه در طول حیات خود، عامل اصلی بالندگی و رشد شیعه را توجهات ائمه اطهار (ع) بویژه حضرت امام عصر (عج) دانست و طلاب و فضلا را به جدیت در امر تبلیغ و فراگیری علوم و فنون حوزوی فراخواند و آنان را به فراگیری تفسیر و تدبر و تامل در قرآن به منظور اشاعه فرهنگ و معارف قرآنی در جامعه توصیه نمود.