تبیان، دستیار زندگی
نقاشی «زن نشسته با لباس آبی» اثر پابلو پیکاسو، به قیمت 45 میلیون دلار چوب حراج خورد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقاشی «پیکاسو» ۴۵ میلیون دلار فروخته شد

نقاشی «زن نشسته با لباس آبی» اثر پابلو پیکاسو، به قیمت ۴۵ میلیون دلار چوب حراج خورد.

پیشخوان خبر تبیان

پابلو پیکاسو

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، یکی از مشهورترین پرتره‌های «پابلو پیکاسو» با عنوان «زنی نشسته با لباس آبی» در یک حراجی نیویورکی به قیمت ۴۵ میلیون دلار به فروش رسید.

این اثر هنری در جریان جنگ جهانی دوم توسط نیروهای نازی دزدیده شد، اما نیروهای مقاومت فرانسه آن را در راه خروج از پاریس پس گرفتند. «زن نشسته» شش سال پیش هم در یک حراجی عرضه شد و قیمت آن ۲۶ میلیون دلار تعیین شد.

«زنان الجزایر» از دیگر کارهای معروف «پیکاسو» و گران‌قیمت‌ترین نقاشی فروخته‌شده در حراجی‌هاست که سال ۲۰۱۵ در «کریستی» به قیمت ۱۷۹ میلیون دلار خریده شد.

«پابلو پیکاسو» ۲۵ اکتبر ۱۸۸۱ در شهر مالاگا در اسپانیا متولد شد. او تحصیلات خود را در فرانسه به پایان رساند و نزد پدرش که استاد نقاشی بود، به آموختن گریم پرداخت و در سال ۱۹۰۳ مقیم پاریس شد. او در کنار «هنری ماتیس» و «مارسل دوشامپ» سه هنرمند انقلابی بودند که در دهه‌های نخستین قرن بیستم، هنر پلاستیک را توسعه بخشیدند. پیکاسو در مجسمه‌سازی، قلم‌زنی، حکاکی روی چوب و معماری تبحر داشت.

«زنان الجزایر» از دیگر کارهای معروف «پیکاسو» و گران‌قیمت‌ترین نقاشی فروخته‌شده در حراجی‌هاست که سال ۲۰۱۵ در «کریستی» به قیمت ۱۷۹ میلیون دلار خریده شد.

دوره‌ اول هنری پیکاسو در طبقه‌بندی‌ها به‌ نام‌های «رز و آبی» معروف است. در دوران «آبی» سبک کاری او اغلب شامل سایه‌های آبی کشیده‌شده از اجسامی بود که فقط نیمی از آن‌ها به تصویر کشیده می‌شد. پیکاسو در این دوره بیشتر چهره‌ آکروبات‌ها، بندبازها، گدایان و هنرمندان را نقاشی می‌کرد و در طول روز، در پاریس مشغول تحقیق روی شاهکارهایش در موزه‌ «لوور» بود.

کار «پابلو پیکاسو» در تابستان ۱۹۰۶ به مرحله‌ جدیدی وارد شد که بیانگر تأثیر هنر یونان، شبه‌جزیره‌ ایبری و آفریقا در کار او است. وی سبک «پرتوکوبیسم» را به‌وجود آورد که از سوی منتقدان این نقاش مورد توجه قرار نگرفت.

آخرین دوره‌ کاری «پیکاسو» دوره‌ سورئالیستی است که از ۱۹۲۴ آغاز شد، اما همیشه فاصله‌اش را با سورئالیست‌ها حفظ کرد. «پیکاسو» و هنرمندان سورئالیست جهان در اصول بنیادی، به این معنا که هنر قادر است آنچه را که طبیعت و عقل نمی‌توانند ابراز کنند نشان دهد، موافقت داشتند؛ اما اختلاف اساسی بسیاری بین «پیکاسو» و سورئالیست‌ها وجود دارد. به عقیده‌ آن‌ها، «پیکاسو» به دنیای خارج و مضمون وابستگی بسیار دارد و از دنیای اوهام و رویاها بسیار دور است. «پابلو پیکاسو » هشتم آوریل ۱۹۷۳ در سن ۹۱ سالگی درگذشت.

منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .