تبیان، دستیار زندگی
ند آیت الله " جوادی آملی " گفت : ایران با آگاهی از سیاست‌ های خصمانه آمریكا علیه ‌كشورمان تنها برای تفهیم مسایل عراق با آنان گفت وگو خواهد كرد. خطیب جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته افزود : هیچ كس نباید تفهیم مسای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هیچ كس نباید تفهیم مسایل با آمریكا را به معنای مذاكره قلمداد كند

آیت الله " جوادی آملی " گفت : ایران با آگاهی از سیاست‌ های خصمانه آمریكا علیه ‌كشورمان تنها برای تفهیم مسایل عراق با آنان گفت وگو خواهد كرد.

خطیب جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته افزود : هیچ كس نباید تفهیم مسایل با آمریكا را به معنای مذاكره قلمداد كند زیرا این اقدام تنها برای خارج كردن سریع نیروهای آمریكایی از خاك عراق صورت می‌گیرد.

امام جمعه موقت قم یادآور شد: اثبات چپاولگری‌های آمریكا، پرداخت غرامت، بازپس دادن تروریست‌های تحت پوشش آمریكا به ایران، سپردن اداره كشور عراق به مردم این كشور و پایان دادن به جاسوسی‌ها، از مهمترین اركان تفهیم مسایل به آمریكا است.

وی بیان داشت: دولت نیز باید براساس همین اركان پشت میز مذاكره بنشیند و در غیراین صورت ایران هیچ گونه مذاكره‌ای با آمریكا ندارد.

خطیب جمعه قم از سفر وزیران امور خارجه آمریكا و انگلیس به عراق انتقاد كرد و گفت:این اقدامات با هدف دخالت در امور داخلی این كشور صورت می‌گیرد و بر خلاف اصول آزادی و دموكراسی است.

جوادی آملی همچنین رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) را نشان‌دهنده قدرت جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: این عملیات، دوستان ایران در منطقه را امیدوار كرد و نشان داد كه ایران نه تنها هیچ گونه تهدیدی برای آنان نیست بلكه حامی قدرتمند آنان نیز می‌باشد.

وی بیان داشت: این رزمایش همچنین هشداری محكم به دشمنان ایران بود و ثابت كرد ایران از قدرت كافی در مقابل تهدیدات آنها برخوردار است.