تبیان، دستیار زندگی
آیت ا... سیدحسن خمینی، یکی از نزدیک ترین همراهان آیت ا... هاشمی بود. او اعتدال و میانه روی را در مکتب یار دیرین پدربزرگ خود آموخت. آیت ا... هاشمی به عنوان یاران دیرین امام، نقش معلمی دلسوز را برای یادگار امام داشته است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دعوت یادگار امام(ره) به حضور در انتخابات

رای بدهیم که سرنوشت‌مان را تعیین کن
یم

آیت‌ا... سیدحسن خمینی، یکی از نزدیک‌ترین همراهان آیت‌ا... هاشمی بود. او اعتدال و میانه‌روی را در مکتب یار دیرین پدربزرگ خود آموخت. آیت‌ا...‌هاشمی به‌عنوان یاران دیرین امام، نقش معلمی دلسوز را برای یادگار امام داشته است.

پیشخوان خبر تبیان
سید حسن خمینی

به گزارش تبیان به نقل از روزنامه‌آرمان ؛آیت‌ا... هاشمی، عقلانیت، میانه‌روی و ایثار را به آیت‌ا... سیدحسن خمینی آموخت تا او ادامه دهنده راه و نهضتی باشد که آیت‌ا...‌هاشمی به رهبری امام(ره) آغاز کرده بود. سیدحسن خمینی مانند معلم خود، در عرصه سیاست، منافع ملی را بر منفعت فردی ترجیح می‌دهد. او در سال‌92 درس بزرگی از آیت‌ا... هاشمی یاد گرفت. وقتی صلاحیت آیت‌ا...‌هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری سال92 تایید نشد، با سکوت، امید و وطن‌دوستی خود درس بزرگی به همه سیاست‌ورزان داد. سیدحسن خمینی این درس را در سال 94 پس داد و پس از عدم احراز صلاحیت او در انتخابات مجلس خبرگان، برای منافع ملی کشور سکوت کرد و میانه‌روی را سرلوحه کار خود قرار داد. او در این سال نشان داد که درس‌های خود را به خوبی از آیت‌ا... هاشمی آموخته است و بی‌جهت نیست که آیت‌ا... هاشمی او را با خود همراه کرد. آیت‌ا... هاشمی جز سیاست، درس‌های دیگری نیز برای او داشت. در زمینه‌های علمی، آیت‌ا... هاشمی کتاب‌های بسیار مهمی نوشته است که نشان می‌دهد سیاست‌ورزی از علم‌ورزی، جدا نیست. خمینی جوان هم این درس را یاد گرفت و به‌رغم سن جوان خود، مدرس حوزه علمیه شد.

شاگرد خلف آیت‌ا...

یادگار امام(ره) مانند معلم خود، تخریب‌های بسیاری را نیز تحمل کرده است. تهمت‌ها و هجمه‌هایی که علیه او و بیت امام(ره) صورت می‌گیرد را تحمل کرده و ایثار آیت‌ا... هاشمی را از خود نشان داده است تا مبادا حاشیه‌ای در کشور به‌وجود بیاید و ایران را از مسیر رشد، دور کند یا مانعی در سر راه آن قرار دهد. نوه امام(ره) از به وجود آمدن بحران در کشور، همواره بیمناک بوده است و به همین دلیل است که خط و مرزی جدی با تندروها و تندروی‌ها دارد.‌ خمینی جوان در این سال‌های گذشته همیشه از افرادی حمایت کرده که در عمل، به نفع مردم کار کرده‌اند و سرعت حرکت کشور را کند نکرده‌اند. همان‌طور که آیت‌ا... هاشمی چنین کاری کرد و در ذهن داریم که اگر آیت‌ا... نبود، شاید انتخابات سال 92 سرنوشتی دیگر داشت و اگر حمایت او از حسن‌روحانی نبود، شاید کشور امروز وضعیت دیگری داشت. شاید هنوز بحران‌های دولت قبل در کشور نمایان بود. سیدحسن امروز در فقدان معلم خود، تلاش می‌کند که بخشی از جای خالی او را برای کشور و مردم پر کرده و سعی کند که کشور در نبود آیت‌ا... ضربه نخورد. یادگار امام(ره) می‌داند که انتخابات سال 96 بسیار سرنوشت‌ساز است و اگر مردم در این انتخابات شرکت نکنند و به عقلانیت رای ندهند، شاید آسیب مهلکی به کشور وارد شود. آیت‌ا... خمینی تلاش می‌کند که مردم را آگاه‌تر سازد که در این انتخابات مهم حضور یابند تا این پیچ تاریخ را نیز با موفقیت پشت‌سر بگذاریم. خمینی جوان در همین خصوص مردم را دعوت به حضور پای صندوق‌های رای کرده است تا مبادا با عدم شرکت مردم در انتخابات، سرنوشت بدی در انتظار کشور باشد. آیت‌ا... حسن‌خمینی در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی به مردم نوشت: «همه با هم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنیم تا سرنوشت سال‌ها و دهه‌های بعد خود را به اراده خود رقم زنیم.»


منبع: آرمان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .