تبیان، دستیار زندگی
انصراف قالیباف ،یک سیلی بزرگ است برای همه شیفتگان قدرت. برکت این اخلاق مداری و از خودگذشتگی، به اذن خدا، باعث پیروزی جبهه انقلاب خواهد شد. در ادامه واکنش چهره های سیاسی به حماسه قالیباف در انتخابات را می خوانید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واکنش‌ چهره‌های سیاسی به حماسه قالیباف

انصراف قالیباف ،یک سیلی بزرگ است برای همه شیفتگان قدرت. برکت این اخلاق مداری و از خودگذشتگی، به اذن خدا، باعث پیروزی جبهه انقلاب خواهد شد. در ادامه واکنش‌ چهره‌های سیاسی به حماسه قالیباف در انتخابات را می خوانید.

پیشخوان خبر تبیان
توئیتر

به گزارش تبیان به نقل از فردا ، ساعتی پیش بود که محمد باقر قالیباف از انتخابات ریاست جمهوری به حمایت از حجت الاسلام رئیسی انصراف داد و بیانیه ای صادر کرد. حمایت قالیباف از رئیسی باعث شد تا شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی ضمن تقدیر از او این اقدام را شجاعانه و با خلوص نیت توصیف کنند که بخشی از آن را در ادامه می خوانید:

قالیباف، سیلی بزرگ برای همه شیفتگان قدرت

محمد عبداللهی در کانال تلگرامی خود نوشت:

حاج باقر! متبرک باد قیام ماندگارت علیه اشرافیت

پیروزی فقط به معنی رای گرفتن از مردم نیست. پیروزی یعنی در دل مردم جای داشتن.

قالیباف دیگر امروز فقط نماد "مدیریت جهادی" و مدیریت انقلابی نیست، او از این پس، نمادی از "فداکاری برای انقلاب" است. سالها در جبهه علیه دشمن بعثی جنگید. پس از آن، در جبهه آبادانی کشور #کار کرد و #کار کرد. و الان در این جبهه رودررویی با زالوصفتان #۴درصدی برای انقلاب #آبرو داد.

او آبرو داد ولی چهره کریه مافیای قدرت و ثروت حرام را برای همیشه در این کشور رسوا و بی آبرو کرد و البته با خود دشمن... و این بزرگترین هنر مردان خداست که از #خود برای #خدا بگذرند.

امروز قالیباف، یک سیلی بزرگ است برای همه شیفتگان قدرت . قالیباف با از خود گذشتن و فداکاری برای حفظ انسجام جبهه انقلاب باعث شد، هر کسی تا به الان خلاف آن را در مورد او گمان میکرد، امروز واجب الاستغفار شود.

و برکت این اخلاق مداری و از خودگذشتگی، به اذن خدا، باعث پیروزی جبهه انقلاب خواهد شد.

چه زیبا گفت صمیمی ترین  دوستت "قاسم سلیمانی" که برایت شهادت را آرزو کرده بود.

بذرپاش: تصمیم قالیباف بسیار شایسته تقدیر وفداکارانه بود

مهرداد بذرپاش در واکنش به انصراف وحدت آفرین قالیباف به نفع حجت الاسلام رئیسی نوشت:

امروز جریان انقلاب وکارآمد نشان داد که برایش هیچ چیز الا  خدمت به مردم مهم نیست وبرای این مهم تمام همت خود را بکار خواهد بست.

اقدام درخور تحسین جناب آقای دکتر قالیباف علی رغم ظرفیتهای خوبی که ایشان داشت، همه گواه این مدعاست.

همه برای  نه به وضع موجود  که مردم را خسته ودلزده کرده است اتفاق نظر دارند و وحدت درعین اختلاف نظرها را برای این مهم لازم می دانند.

امروز تحقق آرمانهای انقلاب وتبدیل کشور به کارگاه سازندگی و رونق تولید وایجاد نشاط، جز با همدلی همه جریانهای وفادار به انقلاب محقق نمی شود؛ تصمیم ایشان بسیار شایسته تقدیر وفداکارانه بود.

باهنر: تصمیم «قالیباف» با خلوص نیت بود

محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره کناره‌گیری محمد باقر قالیباف به‌نفع حجت الاسلام رئیسی، اظهار داشت: جناب آقای قالیباف علی‌رغم اینکه موقعیت خوبی هم در کشور داشتند و حرف‌های جدی زدند اما به‌نفع نیروهای انقلاب و آقای رئیسی از دور انتخابات کنار رفتند تا تراکم رأی نیروهای انقلابی و اصولگرایان پیرامون آقای رئیسی جمع بشود.

وی با اشاره به تصمیم فداکارانه قالیباف در کنار رفتن به‌نفع حجت الاسلام رئیسی، افزود: آقای قالیباف خیلی زحمت کشیدند و طرفداران انبوهی را دور خودشان جمع کرده و هزینه‌های معنوی و مادی پرداختند؛ سر این گردنه‌ها است که خلوص نیت بر ملا و به نمایش گذاشته می‌شود.

باهنر با بیان اینکه آقای قالیباف اکنون احساس کردند که باید برای انسجام نیروهای انقلاب کنار بروند و تصمیم ایشان بسیار شجاعانه و مدبرانه بود، گفت: من هم به ایشان تبریک می‌گویم و امید دارم هم ایشان و هم ستادهایشان به‌صورت منسجم، جدی و قوی از آقای رئیسی حمایت و کار را تمام کنند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، خاطرنشان کرد: همه کسانی که طرفدار تغییر در وضعیت کنونی بوده و تغییر به‌نفع اقتدار نظام و رفاه مردم را می‌خواهند، به‌صورت منسجم، یک‌پارچه، همراه و همدل در انتخابات ۲۲ اردیبهشت شرکت و به وظیفه ملی خودشان عمل کنند.

پژمانفر: اقدام قالیباف نشان داد اصولگرایی شعار نیست

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت : اقدام آقای قالیباف نشان داد که اصولگرایی شعار نیست بلکه اصولگرایی یک مرام است.

نصرالله پژمان‌فر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، درباره کناره‌گیری محمدباقر قالیباف از انتخابات ریاست‌جمهوری به نفع حجت‌الاسلام رئیسی، گفت: رفتاری که امروز برادر عزیزمان آقای قالیباف انجام داد نشان داد که اصولگرایی شعار نیست بلکه اصولگرایی یک مرام است و امروز دیگر باید تمامی نیروهای مومن و انقلابی در جهت یک انتخابات پرشور و با آرا بالا به نفع آقای رئیسی تلاش کنند.

وی افزود: در فضایی که نیروهای اصولگرا، متدین و انقلابی از اینکه کشور را  به جریانی بسپرند که کشور را به مشکلات عدیده روبرو کرده‌است احساس خطر کردند، وقوع این اتفاق در جهت خواست ملت برای عبور از دولت روحانی بسیار مفید است.خواسته مهم مردم این بود که این دولت بی کفایت است و در ۲۹ اردیبهشت مردم پایان این دولت بی کفایت را رقم خواهند زد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: البته مطمئنا طرف مقابل با توجه به اینکه مدتی است بی تقوایی را سرلوحه کار خود کرده، ممکن است دست به رفتارهای غیرعقلانی  بزنند. انتظار ما از مردم و مسئولان این است که در مقابل این رفتارهای غیر منطقی همه را به قانونمداری دعوت کنند.

تجربه گذشته نشان داد که هر زمانی با یکدیگر وحدت داشتیم و کنار یکدیگر بودیم و با انسجام به ارزش‌های انقلاب تأکید می‌کردیم موفق و پیروز بودیم و هرکجا که شکاف در بین جبهه انقلاب حاکم بود ما ضربه خوردیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: انشا الله آقای رئیسی بتواند در دولت آینده با یک کار جهادی و انقلابی در جهت خواست مردم و رهبری انقلاب مسیر را ادامه دهد.

پیروزی زودرس گذشت و ایثار در مسیر آرمان‌های انقلاب را تبریک می‌گوییم/قالیباف فصل جدیدی از مبارزه با اشرافیت و تفرعن را آغاز کرد

بعد از اقدام مبارک و هوشمندانه دکتر محمدباقر قالیباف به نفع مصلحت مردم و در حمایت و اتحاد با حجت‌الاسلام رئیسی، شورای راهبری ستاد دانشگاهیان حامی دکتر قالیباف در بیانیه‌ای ضمن تشکر و آرزوی شهادت برای شهردار تهران، نوشت:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

پیروزی زودرس گذشت و ایثار در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی که همانا اعتلای کلمه ‌الله است را تبریک می‌گوییم.

امروز بازهم از خودگذشتگی رزمنده‌ای را دیدیم که نزدیک به چهار دهه است آرزوی شهادت دارد رزقه الله و ایانا.

ما پیش‌ازاین به برادر ارجمند دکتر قالیباف ارادتمند بودیم ولی از امروز ارادتمان به ایشان بیشتر شد. آفرین بر او و عظمت او و درود خدا بر رزمندگان و سرداران دفاع از اسلام و ولایت.

دکتر قالیباف عزیز با تمام قوای خود، خانواده و هم‌رزمانش که به گستره ۹۶ درصد از ملت فهیم ایرانی بود فصل جدیدی از مبارزه جدی و فراگیر با اشرافیت و تفرعن و ویژه خواری را آغاز کرد و در این مسیر علیرغم همه خباثت‌ها و تهمت‌ها تا آخر ایستاد.

امروز پرچم‌داری این مسیر نورانی بر عهده سید جلیل‌القدر و خادم اسلام و انقلاب، حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر رئیسی دام توفیقاته است. بر همه دلسوزان انقلاب اسلامی فرض است که با یدی واحد و با حمایتی حداکثری از ایشان ریشه فساد تبعیض کم کاری و ناامیدی را ریشه‌کن کنند.

در اینجا بر خود لازم می‌دانیم از همه عزیزانی که مخلصانه و مجاهدانه در ستادهای خودجوش و مردمی حامی دکتر قالیباف، به صورت شبانه‌روزی زحمت کشیدند سپاسگزاری نماییم و به ایشان خدا قوت بگوییم.

امروز روز به هم پیوستن دو رودخانه خروشان از اراده ملت و به وجود آمدن رودی پرشکوه برای ریشه‌کن کردن آن‌هایی است که می‌گویند نداریم، نمی‌شود و نمی‌توانیم.

بدین‌وسیله از همه طرفداران دکتر قالیباف و دلسوزان ایران اسلامی درخواست می‌کنیم با حداکثر قوا وارد این معرکه شده با حمایت حداکثری و همه‌جانبه از حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر رئیسی این امر مهم را محقق سازند.

به امید پیروزی جبهه عمل و اقدام بر جبهه امل و حرف. انهم یرونه بعیدا و نریه قریبا؛ و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

پیام‌های انصراف وحدت‌آفرین قالیباف

عبدالله گنجی تحلیلگر مسایل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

کناره گیری قالیباف علیرغم اینکه در سنجش های اجتماعی همچنان نفر دوم  انتخابات بود و باهر استدلال منطقی ماندنش کم هزینه و پرفایده بود،قابل تقدیر است. اما ترجیح داد  نباشد.

کار او این پیام را داشت که:

اصالت خدمت بر قدرت باید حفظ شود.

اصالت وحدت ارجح بر کسب قدرت است.

انقلابیون باید شاخصه ایثار را همیشه در خود حفظ نمایند.

آنچه قالیباف کسب کرد:

تولید سرمایه اجتماعی در حزب الله و جبهه انقلاب برای خود.

ارائه تصویر از طبقه اشراف و قطب بندی گفتمانی با آن

شفافیت اموال شخصی به صورت داوطلبانه

حتما او مثل یک سرباز از امروز کنار جبهه انقلاب و کاندیدای آن خواهد بود و الگویی از تواضع و خودگم کردگی را مشاهده خواهیم کرد.

تقدیر دانشجویان از اقدام انقلابی قالیباف

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با صدور پیامی از عملکرد محمدباقر قالیباف در عرصه انتخابات تقدیر کرد.

در بخشی از این پیام آمده است:

همگان مستحضرند که تغییر به‌نفع مردم تنها چیزی است که مطالبه خادمین ملت شریف ایران است و حرکت در این راستا می‌تواند سعادت را رقم بزند. لذا بر خود وظیفه دانستیم تا از حرکت جناب‌عالی در راستای ائتلاف برای ایران و تشکیل دولت مردمی کار و کرامت تقدیر و تشکر نماییم.

اقتدار و ایستادگی حضرت‌عالی در برابر ۴درصدی‌هایی که همواره هدفشان به شیشه گرفتن خون ملت شریف ایران و جوانان آن است ستودنی بوده و برای ما باعث افتخار است که همچون دوران دفاع مقدس مقاومت و ایستادگی را سرلوحه امور خود قرار دادید و اجازه ندید تا جیغ‌های بنفش دروغ و ریا گوش‌های مردم را کر کند.

با این همه امیدواریم با تشکیل دولت مردمی کار و کرامت و پیروزی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در انتخابات، اهداف این ائتلاف برای ایران به بار نشیند و اقتدار و عزت ملی جایگزین تزویر و ناامیدی گردد.

واکنش پناهیان به انصراف انقلابی قالیباف

توئیتر

مرحبا به شجاعت قالیباف/ پیروزی یعنی همین از خود گذشتگی‌ها

محمد ایمانی درباره ائتلاف دو نامزد جبهه انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری نوشت:

اتفاق بزرگی در جریان حزب اللهی پدید آمده است که دیر یا زود، برکات خود را برای کشور و ملت نشان خواهد داد. ۴ سال پیش از ولایتی تا قالیباف و محسن رضایی و  جلیلی، هر کس حرف خود را می زد. از ائتلاف اثری نبود تا چه رسد به الفت و حسن ظن و وحدت و از خود گذشتگی. این بار اما رفتار اغلب چهره های سیاسی منسوب به جریان انقلابی، قبل از هر چیز بوی از خودگذشتگی برای آرمان های مشترک می دهد. این سرمایه بزرگ ، دشمن شکن است. دیروز و پریروز  جلیلی و ضرغامی و بذرپاش بودند که با رویکرد مومنانه  و عمل خویش، شهادت دادند انجام تکلیف را قائم و منحصر به شخص خود نمی دادند؛ و امروز قالیباف . او در مناظره ها  هر چند آماج هتاکی اشرافیت دولتی قرار گرفت اما با شهامت و قاطعیت، خط اشرافیت را شکست. او امروز با شجاعتی بیشتر از مصاف سنگین مناظره ها و در حالی که مورد اقبال بخش قابل توجهی از شهروندان قرار گرفته بود، پای آزمون  ایثار، رشادتی بزرگتر را به نمایش گذاشت.

او اگر تا دیروز مدیر خدمتگزار و موفق در اداره پایتخت بود، امروز در تراز یک رجل اسلامی -ایرانی کلان نگر و در تراز خود انقلاب و مصالح بزرگ آن جلوه کرده است. طبعا ممکن است تصمیم امروز محمد باقر قالیباف برای انصراف از نامزدی و ایستادن در کنار سید ابراهیم رئیسی، در نگاه اول برای برخی حامیان وی ناخوشایند به نظر برسد؛ همچنان که کسانی درباره انصراف برخی دیگر از نامزدها همین تصور را داشتند. اما واقعیت این است که آنان که می خواستند به قالیباف رای بدهند، قبل از هر چیز می خواستند به درایت و درک و فهم او  رای بدهند . امروز باید به همین درک و درایت که به زیور ایثار آراسته شده، دو چندان حرمت گذاشت و  برای دغدغه های عمومی امثال قالیباف در زمینه اصلاح انحرافات و خسارت های مدیریت اشرافی  دولت بسیج شد. قطعا خداوند به این روحیه های ایثارگرانه طیف نیرو های انقلاب برکت خواهد داد. امرور، روز بسیج عمومی برای گفتن یک "نه" ملی به مدیریت فشل، پرخرج، کم ثمر و فرصت سوزی است که تمام میراث قدرت اسلام و ایران را در برابر دشمنان تاریخی ملت به حراج گذاشته است. قالیباف هنوز انتخابات انجام نشده، در یک مسابقه بزرگ تر برنده شد و مرحبا بر او. رسول خدا (ص) سپاهی را به جنگ دشمن فرستاد هنگامی که از جنگ برگشتند به آن‏ها فرمود: آفرین بر کسانی که جهاد کوچک را انجام دادند ولی جهاد اکبر هنوز بر آن‏ها واجب است . پرسیدند یا رسول اللَّه! جهاد اکبر کدام است؟ فرمود " جهاد با نفس". مرحباً بقوم قضوا الجهاد الاصغر و بقی علیهم الجهاد الاکبر ..." .

سرمایه مومنان همین الفت مومنانه است که خداوند به واسطه آن پیامبر اعظم (ص) را یاری فرمود : " هُو الّذی اَیّدَکَ بِنَصرِه و بالمومنین و اَلّف َبین قلوبهم. لو اَنفقتَ ما فی الارضِ جمیعا ما الّف بین قلوبهم و لکنّ الله الّف بینهم انّه عزیز حکیم.

توکلی: اقدام «قالیباف» نشانه عقلانیت و در خور تجلیل است

احمد توکلی نماینده سابق مردم تهران در مجلس، درباره کناره‌گیری محمدباقر قالیباف به نفع حجت‌الاسلام رئیسی، اظهار داشت: این اقدام آقای قالیباف نشانه عقلانیت و هدف‌گرایی است و در خور تجلیل است، امید است دولت جدیدی با انگیزه‌ها و رفتار متفاوت برای تغییر وضع موجود و به اراده مردم سر کار بیاید.

قاضی‌پور: اقدام ارزشمند قالیباف نشان‌دهنده درایت، ولایتمداری و احساس وظیفه اوست

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به کناره‌گیری محمدباقر قالیباف از انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: آقای قالیباف از نیروهای متعهد، ولایتمدار و از فرماندهان عالی‌رتبه زمان جنگ در این مقطع احساس کرد که به نفع یک برادر ارزشی و دلسوز دیگر از صحنه انتخابات کناره‌گیری کند.

وی افزود: این اقدام نشان‌دهنده درایت، ولایتمداری و احساس وظیفه آقای قالیباف است که با درک شرایط دست به این اقدام می‌زند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: امیدواریم در روز انتخابات نتیجه‌ای رقم بخورد که نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کند و گام دیگری در راستای اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

پس از اعلام انصراف محمد باقر قالیباف از انتخابات ریاست جمهوری . حمایت وی از حجت الاسلام رئیسی، شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی ضمن تقدیر از قالیباف این اقدام را شجاعانه و با خلوص نیت توصیف کردند.

تجربه گذشته نشان داده هر زمانی وحدت داشتیم پیروزی با ما بوده/ حرکت بسیار زیبا و دقیق قالیباف حکایت از یک خودگذشتگی داشت

علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس با اشاره به کناره‌گیری محمدباقر قالیباف از انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به نفع آقای رئیسی اظهار داشت: تجربه گذشته نشان داد که هر زمانی با یکدیگر وحدت داشتیم و کنار یکدیگر بودیم و با انسجام به ارزش‌های انقلاب تأکید می‌کردیم موفق و پیروز بودیم و هرکجا که شکاف در بین جبهه انقلاب حاکم بود ما ضربه خوردیم.

وی در ادامه تأکید کرد: این حرکت بسیار زیبا و دقیق آقای دکتر قالیباف حکایت از یک خودگذشتگی داشت که ماحصل آن در یک بصیرت و دقت و تیزبینی استوار بود.

نماینده سابق مجلس افزود: با توجه به تجربه گذشته و با دقت نظر بر ضرورت تغییر وضع موجود و خطراتی که از جانب آن ملت رشید ایران و انقلاب اسلامی را در معرض خطر قرار می‌دهد این راه اتحاد برای تغییر را انتخاب کردند که راه بسیار شایسته و خوبی است.

زاکانی خاطرنشان کرد: ما امیدواریم که ان‌شاءالله در پرتو این حرکت بسیار زیبایی که صورت گرفت، شاهد این باشیم که آنچه امروز زیبنده ایران اسلامی و آنچه امروز در قِبَل مردم عزیزمان در رنج و عذاب هستند اینها از این کشور رخت ببندند و ما شاهد این باشیم که این تغییر بزرگ در انتخابات و این توجه و پیگیری برای تقویت آقای رئیسی به سرانجام برسد و ان‌شاءالله پیروز باشیم تا بتوانیم خدمت و شایستگی را جایگزین قدرت‌طلبی برخی از آقایان کنیم.

رنجبرزاده: حمایت قالیباف از «رئیسی» اقدامی شجاعانه و همراه با ایثار و فداکاری بود

اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام حمایت محمدباقر قالیباف نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از حجت‌الاسلام رئیسی، اظهار داشت: حمایت آقای قالیباف به از آقای رئیسی اقدامی شجاعانه، توأم با بصیرت و همراه با ایثار و فداکاری بود.

وی افزود: همه اقدامات، عملکردها و جهت‌گیری‌های آقای قالیباف در کارنامه کاری‌شان از گذشته تا به امروز نشان‌دهنده از خودگذشتگی و فداکاری ایشان بوده است.

رنجبرزاده تصریح کرد: آقای قالیباف یکی از نیروهای انقلابی پُرتلاش و با سبقه مدیریتی روشن بوده و هستند، اما وقتی احساس کردند این اقدام‌شان می‌تواند موجی به نفع پیروزی جبهه نیروهای انقلاب تلقی شود و امید و نویدی را به همه مردم عزیز ایران اسلامی که در راستای حفظ دستاوردهای نظام و انقلاب در تلاش هستند، رقم بزند، از آقای رئیسی حمایت کردند.

این عضو هیأت رئیسه مجلس یادآور شد: آقای قالیباف با تمام ظرفیت در تلاش هستند که آقای رئیسی پیروز میدان انتخابات باشند، ارزیابی‌ها و نظرسنجی‌ها هم حکایت از این دارد که رأی آقای رئیسی و آقای روحانی برابری می‌کند که با حمایت آقای قالیباف از آقای رئیسی و اتحاد نیروهای انقلاب در این بُرهه حساس کنونی، قطع به یقین پیروزی ان‌شاءالله از آن ماست و مردم عزیز ایران اسلامی به ویژه نیروهای جبهه انقلاب اسلامی قطعاً روز شنبه جشن وحدت، پیروزی، انسجام و اتحاد برای خدمتگذاری به مردم را برگزار خواهند کرد.

ستاره اخلاق انتخابات

محسن پیرهادی عضو شورای شهر از اقدام انقلابی و وحدت آفرین قالیباف تشکر کرد.

توئیتر

قالیباف به وظیفه دینی و ملی خود عمل کرد/ او برخلاف جهانگیری کاندیدای پوششی نبود

محمدحسن قدیری‌ابیانه کارشناس مسائل سیاسی ، با اشاره به اتحاد محمدباقر قالیباف و حجت‌الاسلام رئیسی گفت: قالیباف در این انتخابات و در طول مناظرات بسیار خوب عمل کرد و دست‌اندازی‌های دولت فعلی و مسئولین به بیت‌المال را برای افکار عمومی روشن و در نهایت به وظیفه دینی و ملی خود عمل کرد.

وی افزود: امام (ره) فرموده بودند اگر کسی خودش را برای مسئولیت صالح می‌داند وارد عرصه شود و قطعا آقای قالیباف از روحانی و جهانگیری صالح‌تر است و بهتر می‌تواند کشور را اداره کند اما امام (ره) همچنین تاکید کردند که اگر کسی برای خدمت وارد عرصه شد و دید فرد دیگری بهتر از او می‌تواند مسئولیت را بر عهده بگیرد موظف است به نفع او کنار برود که در اینجا هم آقای قالیباف به وظیفه دینی و ملی خودش عمل کرد و با تشخیص اینکه آیت‌الله رئیسی بهتر است به نفع او کنار رفت.

قدیری‌ابیانه تاکید کرد:‌این حرکت آقای قالیباف کار بسیار ارزنده‌ای بود در حالی که برخلاف جهانگیری که از اول معلوم بود فقط کاندیدای پوششی است قالیباف واقعا نامزد بود و این کار قالیباف قطعا در خاطره‌ها می‌ماند.

وی ادامه داد: مطمئنم فردی مثل آیت‌الله رئیسی از نیروهای توانایی چون آقای قالیباف در دولتش به نحو احسن استفاده می‌کند و پیام من به تمام کسانی که گزینه آنها قالیباف بود، این است که مانند او از آقای رئیسی حمایت کنند و مطمئن باشند که شاهد خدمت دولتی با ریاست جمهوری رئیسی و مسئولیت‌های مهم توسط قالیباف و سایر دلسوزان و تحول در اقتصاد و وضعیت کشور خواهیم بود.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: ما به کسانی نیاز داریم که به ملت خودمان اعتماد و اعتقاد داشته باشند نه کسانی که مردم‌شان را بی‌شناسنامه می‌دانند. مردم نیازی به کابینه پیر و ناتوان ندارند.

قدیری‌ابیانه گفت: در دولت آقای رئیسی مدیر و وزیری که ثروتش هزار میلیارد باشد نخواهیم داشت. این دولت با رانت‌خواری، فساد و انحراف مقابله خواهد کرد و کشور را با حفظ اقتدار در مقابل دشمنان به پیش می‌برد.

وی در پایان با بیان اینکه اتحاد آقایان قالیباف و رئیسی امر مبارکی است و باید با آقای قالیباف تبریک گفت، اظهار داشت: البته نظر من این بود که آقای قالیباف همچنان در صحنه باشد و در مراحل بعدی به نفع آقای رئیسی کنار برود.

شاکری: رفتار ایثارگرانه قالیباف صحنه‌های دفاع مقدس را به نسل چهارم نشان داد

مجتبی شاکری دبیرکل جبهه جانبازان انقلاب اسلامی، گفت: باید به جبهه مردم نیروهای انقلاب تبریک بگوییم که صحنه بسیار زیبایی از ایثارگری و بصیرت را خلق کردند.

وی افزود: این صحنه بسیار زیبا که امروز از رفتار ایثارگرانه محمدباقر قالیباف شاهد بودیم، به صحنه کشیدن تمام ظرفیت جریان انقلاب و اتحاد برای پیروزی است.

شاکری گفت: به هر صورتی که می‌خواستیم صحنه‌های دفاع مقدس را برای نسل چهارم تشریح کنیم یا اگر می‌خواستیم رفتاری که رزمندگان در دوران دفاع مقدس در محبت به یکدیگر داشتند را نشان دهیم، نمی‌توانستیم به وضوح رفتار امروز محمدباقر قالیباف این صحنه‌ها را نشان دهیم، عملکرد قالیباف صحنه‌های ایثارگرانه دفاع مقدس را به نسل چهارم نشان داد.

عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: باید از این فرصت پیش‌آمده استفاده کنیم تا با وحدت کلمه تمام نیروهای انقلاب و به صحنه آمدن ظرفیت انقلابی در انتخابات، تکلیف دولت عهدشکن مشخص شود.

واکنش نادران به انصراف قالیباف به نفع رئیسی

الیاس نادران به انصراف وحدت آفرین قالیباف به نفع رئیسی واکنش نشان داد.

توئیتر

سخنی با مخالفان و موافقان انصراف قالیباف

حسین شمسیان فعال رسانه‌ای با اشاره انصراف وحدت آفرین قالیباف نوشت:

برای عقلانیت برای فداکاری

محمد باقر قالیباف در اوج ،برای اوج گرفتن پرچم انقلاب کنار کشید.

هرکس ممکن است مخالف یا موافق این تصمیم بزرگ در این لحظه باشد.اما سه نکته:

۱- محمد باقر قالیباف خودش را فدای شرف و عزت مردم کشورش کرد و همه ما باید تمام قد و با همه وجود،از او بعنوان یک قهرمان بزرگ تجلیل کنیم و تصمیمش را تبدیل به عنصر جهش رای نیروهای انقلابی در سراسر کشور کنیم.

۲-تصمیم او نشان داد برخلاف نظر بدخواهان و دروغگویان،آرزوی پست و مقام ،چشم نیروهای انقلاب را کور نکرده و آنها انقلاب را بر آبروی خود مقدم می دارند.

۳- در این دو روز و نیم باقیمانده تا پایان فرصت تبلیغات،هیچ حرف و حاشیه ای نسازیم و فقط و فقط به رقابت اصلی با دولت تزویر و دروغ کمر ببندیم. تجربه دهها سفر و سخنرانی در روزهای اخیر بمن ثابت کرده که مردم فقط و فقط منتظر جریان کارآمد ،پاکدست و انقلابی هستند. اکنون فداکاری قالیباف این فرصت را بیش از دیروز کرده ومی توانیم تیم قالیباف- رئیسی را بعنوان مدلی موفق در اداره کشور به مردم معرفی بدهیم.

نصرت خدا نزدیک است.

اخلاص مردان کف خیابان و فداکاری مردانی مثل قالیباف ،دلها را هدایت خواهد کرد که او «مقلب القلوب» است.

فرصت را به تحلیل بافتن و منازعه و ای کاش و افسوس،چند درصد رای این به سبد آن می رفت  و.... نسوزانیم که زمان اندک است و  چشم مردم به تبیین و استدلال  نخبه های خوش فکر حزب اللهی .

شک نکنید آنها که از ننگ و فساد و بی عملی دولت کنونی به جان آمده اند،هرگز رایشان از قالیباف به روحانی منتقل نمی شود. اسیر فضا سازی و نظر سازی های  امثال آشنا نشوید.

برای مردم مدل کار خالصانه و مبارزه با فساد رئیسی و مدیریت اجرایی و میدانی  قالیباف، همان نسیم خوشی است که سالها انتظارش را کشیده اند،این را به همه مشتاقان برسانید و  یقین داشته باشید که «ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم»

بسم الله...

این پیام را با هر هویتی ،منتشر کنید تا دلها به ذکر الهی و امید نصرتش تقویت شود.

تقدیر حاج منصور ارضی از اقدام انقلابی قالیباف

حاج منصور ارضی مداح اهل بیت به انصراف محمدباقر قالیباف در حمایت از حجت الاسلام رئیسی واکنش نشان داد. متن پیام وی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آنچه امروز روی داد یعنی کناره گیری جناب آقای محمد باقر قالیباف به نفع حجت الاسلام دکتر سید ابراهیم رئیسی نشان دهنده مردانگی، غیرت و از خود گذشتگی ایشان بود.

بدینوسیله مراتب تقدیر و تشکر خود را از این اقدام انقلابی و ائتلاف خجسته اعلام می دارم و امید دارم همه نیروهای انقلاب از جمله آقای قالیباف در دولت کار و کرامت به کارگیری شوند. سعادت مردم عزیز ایران را از خداوند مسئلت دارم.

نقوی‌حسینی: قالیباف مصالح کشور را به منافع خودش ترجیح داد

سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اعلام انصراف محمدباقر قالیباف از کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری به‌نفع حجت‌الاسلام رئیسی، گفت: آقای قالیباف از ابتدا گفته بود که منافع ملی کشور برایش مهم است که همه دیدیم همین‌طور هم شد.

وی قالیباف را مدیری توانمند، شایسته و در شأن و تراز ریاست‌جمهوری دانست و افزود: آقای قالیباف با اقدامی که در کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی انجام داد، منافع ملی و آینده کشور و ملت را به مسائل شخصی و فردی‌اش ترجیح داد.

نماینده مردم ورامین در مجلس کناره‌گیری قالیباف از رقابت‌های انتخاباتی را وحدت یک‌پارچه‌ بین تمامی نیروهای انقلابی کشور ارزیابی و تصریح کرد: قطعاً این وحدت، زمینه‌ساز موفقیت نیروهای اصولگرا در رقابت ۲۹ اردیبهشت خواهد بود و پیوند نیروهای اصولگرا برای اولین بار، بالاخره این نوید پیروزی بزرگ را خواهد داد.

نقوی‌حسینی با بیان اینکه اصولگرایان مورد اعتماد ملت هستند، خاطرنشان کرد: اگر تاکنون پیروزی هم در دوره‌های گذشته برای اصولگرایان به دست نیامده، به‌دلیل تفرقه آنها بوده، بنابراین قطعاً اصولگرایان مورد استقبال قرار می‌گیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وحدت اصولگرایان کلید اصلی پیروزی است و فکر می‌کنم که بخش عمده‌ای از آراء به‌سوی نیروهای انقلابی سرازیر خواهد شد.

کوشکی: کار قالیباف فداکاری بزرگی است

صادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی، با اشاره به اعلام حمایت قالیباف از رئیسی، اظهار داشت: قطعا کاری که وی انجام داد فداکاری بسیار بزرگی به حساب می‌آید؛ زیرا قالیباف خود را به عنوان یکی از اصلی ترین رقبای جریان دولت در میان مردم مطرح کرده بود و به عنوان یکی از کاندیداهای پیروز جریان انقلاب به حساب می‌آمد.

وی، گفت: قالیباف به دلیل ارزش‌های اعتقادی خود برای دفاع از جریان انقلابی کنار رفت و این به معنای این است که برای فرزندان انقلابی، قدرت طلبی هدف نیست و حاضر هستند برای نظام، انقلاب و مردم از بهترین موقعیت‌های خود بگذرند.

کوشکی در ادامه، عنوان کرد: این اقدام قطعا به مردم نشان می‌دهد که جریان انقلابی به دنبال کسب قدرت نیست و دغدغه آنها خدمت به مردم و مستضعفین است.

کارشناس مسائل سیاسی، تصریح کرد: بدون شک فداکاری قالیباف برای حمایت از جریان انقلابی و کمک برای تغییر وضع موجود، شک سنگینی به رقبای انتخاباتی وی وارد می‌کند که در روزهای آینده موجب ریزش جدی آرای مردم از آنها خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آقای روحانی و تیم همراهش در روزهای آینده هرکاری را برای حفظ آرای مردمی از خود انجام می‌دهند، بیان کرد: قطعا این خبر موجب دستپاچگی رقبای جریان دولت خواهد شد و تبلیغات انتخاباتی آنها در روزهای آینده تندتر، احساسی‌تر و بدون منطق خواهد شد و همین اضطراب، موجب ریزش بیشتر آرای مردم خواهد شد.

کوشکی در پایان، گفت: این اقدام قالیباف موجب تندتر شدن موج جریان انقلابی و قوت گرفتن آنها می‌شود و انگیزه آنها برای تغییر وضع موجود را محکم‌تر می‌کند؛ این هم‌افزایی بین جریان های انقلابی قطعا موجب خواهد شد که نتیجه مطلوبی برای مردم و تغییر جدی در وضع فعلی کشور ایجاد شود.

نوبخت: انصراف قالیباف براساس تدبیر و خردمندی بود

منیره نوبخت عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه حرکت محمدباقر قالیباف مبنی بر اعلام کناره‌گیری، براساس تدبیر و خردمندی بود، گفت: ایشان در اطلاعیه هم گفته است که باید وحدت بیشتر در جبهه انقلاب بوجود بیاید و قطعاً کار صحیح و بجایی انجام دادند.

نوبخت با بیان اینکه قالیباف برای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی این کار را انجام داد، گفت: قطعاً حرکت امروز قالیباف در آراء هم تأثیر خواهد داشت و شاهد یکپارچگی گسترده در سطح نیروهای انقلاب هستیم.

وی با اشاره به اینکه در ایام تبلیغات مردم صحبت‌های کاندیداها را شنیدند و توانستند به نقاط ضعف و اشکال دولت پی ببرند، اظهار داشت: این اشکالات منطقی و مبتنی بر ضعف‌های دولت است و مسلماً کاندیدایی رای خواهد آورد که مترصد تغییر باشد.

منبع: فردا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .