تبیان، دستیار زندگی
مردم! با دولت ٥١ درصدی نمی شود بعضی كارها را كرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روحانی:جمعه‌بیایید رای بالاتر می‌خواهیم

روحانی آنقدر از نتیجه‌‌بخش بودن مشاركت حداكثری مردم اعتماد دارد كه می‌گوید: «دربسته و سربسته قول می‌دهم آنچه كه می‌خواهید شدنی است. ما می‌توانیم با وحدت، اتحاد، همبستگی و آرامش و با كمك از رهبر عزیز و فرهیخته كه من حاضرم ده‌ها بار دستان ایشان را برای برخی امور ببوسم مشكلات‌مان را حل كنیم، اما شرط این اتفاق آن است كه روز جمعه هر فردی به همراه ١١ نفر دیگر پای صندوق‌های رای بیاید».

پیشخوان خبر تبیان
روحانی

در میان تك تك وعده‌هایی كه تحقق آنها را برمی‌شمارد، خود نیز جای یكی از آنها را خالی می‌بیند؛ آن هم در تبریز، در جمع پرشور آذری‌‌زبان‌هایی كه از ابتدای صبح به استقبالش در ورزشگاه شهید شریفی این شهر رفتند و طیف زیبایی از رنگ‌های سبز و بنفش را ساخته بودند. حسن روحانی در ادامه سفرهای انتخاباتی خود وارد تبریز می‌شود و این‌بار سخنانی مهم‌تر از سخنرانی‌های قبلی خود ارایه می‌كند. هرچند او بازهم از دستاوردهای چهارساله دولت خود می‌گوید اما، وقتی از سوی حامیان مطالبه‌ای قدیمی و البته همیشگی را می‌شنود، تكرار آن وعده را بر خود لازم می‌بیند و می‌گوید: «من در خرداد ٩٢ به مردم قول دادم و گفتم كه گره پرونده هسته‌ای را باز و دیوار تحریم‌های آن را خراب و روابط و تعامل با جهان را بهتر خواهم كرد. من گفتم گام‌هایی در اقتصاد، ‌كشاورزی و بهداشت و درمان بر خواهم داشت و شرایط بهتری ایجاد خواهم كرد، اما بازوی من قدرت بعضی چیزها را نداشت». آن چیزی كه روحانی از آن یاد می‌كند و قدرت بازوی خود را در برابر رفع آن ناچیز می‌داند، یك راه‌حل بیشتر ندارد و آن رایی بالاتر از آن ٥١ درصدی است كه چهار سال پیش با آن راهی پاستور شده بود. او از مردم می‌خواهد كه همه پای صندوق‌های رای بیایند تا شاید ۲۹ اردیبهشت را همچون ۲ خرداد ۷۶ به پایان برسانیم. این اتفاق اگر بیفتد روحانی می‌تواند وعده‌های به‌جا مانده از ٩٢ را تحقق بخشد. او آنقدر از نتیجه‌‌بخش بودن مشاركت حداكثری مردم اعتماد دارد كه می‌گوید: «دربسته و سربسته قول می‌دهم آنچه كه می‌خواهید شدنی است. ما می‌توانیم با وحدت، اتحاد، همبستگی و آرامش و با كمك از رهبر عزیز و فرهیخته كه من حاضرم ده‌ها بار دستان ایشان را برای برخی امور ببوسم مشكلات‌مان را حل كنیم، اما شرط این اتفاق آن است كه روز جمعه هر فردی به همراه ١١ نفر دیگر پای صندوق‌های رای بیاید». مازندران، دومین مقصد سفر دوشنبه حسن روحانی بود.

من در سال ٩٢ به آذربایجان شرقی و غربی قول دادم كه اگر رئیس‌جمهور شوم در نخستین جلسه دولت نخستین تصمیم من راجع به احیای دریاچه ارومیه خواهد بود و امروز می‌گویم كه اگر این تصمیم اجرا نمی‌شد امروز در آذربایجان‌های شرقی و غربی با شرایط جدیدی روبه‌رو بودیم و دریاچه ارومیه به‌طور كامل خشك شده بود، توفان نمك نیز همه منطقه را فراگرفته بود

جایی كه خیابان‌های منتهی به ورزشگاه سید رسول حسینی ساری مملو از جمعیت بود و حضور چند هزار نفره مردم خیابان‌های منتهی به آن را بند آورده بود، باز هم دعوت مردم به حضور را به گوش خود شنید. او دو تفكر را رو‌به روی مردم می‌گذارد و از آنها می‌پرسد به كدام‌یك رای خواهید داد؟ تقابل یا تعامل؟ و این شعارهای پیاپی مازنی‌های حاضر در ورزشگاه است كه گزینه تعامل را برمی‌گزینند. او با بیان اینكه جمعه روز انتخاب است، خطاب به جمعیت حاضر از آنان می‌پرسد: «آیا می‌خواهیم دوباره دیوار ساخته شود یا پل بسازیم؟ آیا می‌خواهیم از اعتماد و دین مردم برای قدرت و سیاست استفاده كنیم یا از قدرت و سیاست برای دین استفاده كنیم؟ مردم در روز جمعه تصمیم خودشان را با آرای‌شان اعلام خواهند كرد»  و در ادامه گزینه قاضی و وكیل را روبه‌روی آنان می‌گذارد و می‌پرسد كه كدام‌یك را می‌خواهید؟ كسی كه حكم صادر می‌كند یا كسی كه از حق‌تان دفاع خواهد كرد؟

روحانی در پاسخ به درخواست‌های رفع حصر: بازوی من قدرت بعضی چیزها را ندارد

حسن روحانی كاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری صبح دوشنبه در سالن ورزشی شهید شریفی تبریز در جمع هواداران خود اظهار داشت: روز جمعه می‌خواهیم فردی را انتخاب كنیم كه با یك تصمیم او جان میلیون‌ها انسان می‌تواند به خطر بیفتد و با یك تصمیم او حیات میلیون‌ها انسان حفظ می‌شود. به گزارش ایسنا، وی با اشاره به وعده‌های انتخاباتی خود در سال ٩٢ خاطرنشان كرد: من در سال ٩٢ به آذربایجان شرقی و غربی قول دادم كه اگر رییس‌جمهور شوم در نخستین جلسه دولت نخستین تصمیم من راجع به احیای دریاچه ارومیه خواهد بود و امروز می‌گویم كه اگر این تصمیم اجرا نمی‌شد امروز در آذربایجان‌های شرقی و غربی با شرایط جدیدی روبه‌رو بودیم و دریاچه ارومیه به‌طور كامل خشك شده بود، توفان نمك نیز همه منطقه را فراگرفته بود. این كاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با تاكید بر اینكه روز جمعه برای ایران پای صندوق‌های رای می‌رویم، گفت: دلواپسان آجرهای دیوارهای تحریم كه ما خراب كرده‌ایم را در انباری قرار داده‌اند تا اگر دولت تغییر كرد دوباره دیوارهای تحریم را بسازند اما ما طرفدار پل هستیم.

جان و آبرویم را فدای مردم می‌كنم

این كاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین با بیان اینكه مردم روز جمعه فردی را انتخاب می‌كنند كه بتواند با رهبران دنیا حرف بزند، تصریح كرد: به خدای احد و واحد قسم می‌خورم كه روحانی یك ذره هوس برای ریاست نداشته باشد و آنچه كه من می‌خواهم آن است كه جان و آبرویم را فدای مردم كنم. روحانی با بیان اینكه ما ایرانی بزرگ و معتدل داریم كه می‌توانیم قدرت آن را بیشتر از گذشته به رخ جهانیان بكشیم، خاطرنشان كرد: روحانی مرد شعار نبود و مرتبا به دنیا فحاشی نمی‌كرد. او در این سه و نیم سال در مقام عمل قدرت ایران و سلاح‌های راهبردی ایران را به بیش از آنچه كه در سال قبل بود، رساند. وی با تاكید بر اینكه با قدرتمندم گفتن كشور قدرتمند نمی‌شود، اظهار كرد: برخی بازار نفتی و گازی ما را در اختیار دیگران گذاشتند و بعد اظهار قدرت كردند. آنها رفتند در مذاكرات نشستند، بیانیه خواندند و سخنرانی فرمودند و تحریم جدید گرفتند و برگشتند، اما این دولت مرد میدان كارزار دیپلماسی را به درستی انتخاب كرد. این كاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به وعده‌ها و اظهارات برخی از رقبای انتخاباتی خود تاكید كرد: كسانی می‌توانند از آینده ایران حرف بزنند كه گذشته آنها درخشان باشد. هر كسی وعده‌ای می‌دهد مردم باید از او شاهد بخواهند و كارنامه افراد نیز شاهد آنهاست.

اگر عده‌ای تازه بسیجی شده‌اند من بسیجی سال ٥٩ هستم

به گزارش ایسنا، این كاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با طرح این پرسش كه چرا عده‌ای این روزها علیه روحانی و دولت او تهمت می‌زنند و صدا و سیما نیز ضد دولت حركت می‌كند، تاكید كرد: یك راه بیشتر وجود ندارد و آن نیز آمدن پای صندوق‌های رای با امید همه مردم است. در همین راستا درخواست من از همه مردم این است كه روز جمعه به همراه ١١ نفر دیگر پای صندوق‌های رای بیایند. این كاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با تاكید بر اینكه امروز حداقل نیمی از عهد و پیمانی كه در خرداد ٩٢ با مردم بسته بودم را انجام دادم، اظهار كرد: بیش از ٥٠ درصد عهد و پیمانی كه در خرداد ٩٢ بستم مربوط به دولت دوازدهم خواهد بود. ما با هم پیمان بسته‌ایم و باید تصمیم بگیریم كه به عقب برنمی‌گردیم. روحانی با بیان اینكه برخی از كاندیداها روی‌شان نمی‌شود كه بگویند طرح و برنامه‌شان همان طرح و برنامه ٨ سال قبل است، تصریح كرد: من به آن عزیزان می‌گویم كه با پمپاژ پول اوضاع كشور درست نمی‌شود.

روحانی در ادامه با بیان اینكه یكی از اقداماتی كه متاسفانه در دولت یازدهم موفق نشدم برای آن كاری بكنم، ‌اظهار كرد: برخی به دروغ مطالبی درباره سند ٢٠٣٠ مطرح می‌كنند در حالی كه دولت در آن سند نوشته است كه در چارچوب قوانین و فرهنگ ایرانی و اسلامی آن را اجرا می‌كند. این دروغگویان آنقدر پررو شده‌اند كه می‌توانند حتی گزارشی دروغ به محضر مقام معظم رهبری بفرستند. وی تصریح كرد: من به مردم و رهبری انقلاب اعلام می‌كنم و اطمینان می‌دهم كه اگر ما انقلابی هستیم، انقلابی سال ٤٠ هستیم نه انقلابی امروز. اگر عده‌ای تازه بسیجی شده‌اند من بسیجی سال ٥٩ هستم. این كاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در پایان با بیان اینكه اخلاق، راستگویی، ‌صداقت و آرامش و همچنین در كنار هم بودن اهدافی است كه روز جمعه برای تحقق آنها پای صندوق‌های رای می‌رویم، اظهار كرد: روز جمعه پای صندوق‌های رای می‌رویم تا بر اصلاحات، اعتدال، اخلاق، صداقت، اصولگرایی بدون ریا و سیدمحمد خاتمی سلام كنیم. روحانی سخنانش را با این جمله كه ۲۹ اردیبهشت بار دیگر ۲ خرداد ۷۶ را تكرار می‌كنیم به پایان رساند.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .