تبیان، دستیار زندگی
بی تردید با کناره گیری دکتر قالیباف از انتخابات 96 ، به نفع آیت الله رئیسی باعث به هم ریختن معادلات جریان های سیاسی کشور خواهد شد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : آزاده مرنی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کناره گیری قالیباف، آغازی برای اصولگرایان

بی تردید با کناره گیری دکتر قالیباف از انتخابات 96 ، به نفع آیت الله رئیسی باعث به هم ریختن معادلات جریان های سیاسی کشور خواهد شد.

آزاده مرنی –بخش سیاست تبیان

کناره گیری قالیباف، آغازی برای اصولگرایان

شاید عدم ائتلاف اصولگرایان در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تجربه ای تلخ بود که اینک آنها را به سمت و سوی وحدتی فراگیر سوق می دهد. نمونه ی بارز کسب این تجربه ؛ تشکیل "جبهه مردمی انقلاب" در زمستان 1395 با هدت تقویت وحدت نیروهای انقلاب و هدفمندسازی فعالیت های آنان بود. جبهه ای که در راستای تقویت و تحقق آرمان های امام و رهبری فعالیت های خود را آغاز و جلسات فراوانی را برای تعیین شایسته ترین فرد در عرصه ی انتخابات ریاست جمهوری برگزار کرده و در نهایت و با اکثریت آرا "آیت الله سید ابراهیم رئیسی" را به عنوان کاندیدا معرفی نمودند.

ورود رسمی اصولگرایان به انتخابات 96

آیت الله رئیسی و دکتر محمدباقر قالیباف که هر دو از جریان اصولگرایی هستند پس از ثبت نام و تایید صلاحیت ، به صورت رسمی قدم به گود انتخابات گذاشتند. آنها در مناظره های زنده تلویزیونی نیز با حمایت از محرومان و ارائه برنامه های انتخاباتی خود ، خوش درخشیدند تا اینکه امروز دکتر محمدباقر قالیباف با صدور بیانیه ای ، رسما از انتخابات ریاست جمهوری کناره گیری کرد. وی در کنار تمام برنامه ریزی ها و تلاش های انتخاباتی ؛ هدف از این کار را مبارزه با فرصت طلبان و حفظ منافع مردم بیان کرد.

امید آن می رود که چنین تفکری نه تنها در میان اصولگرایان که در میان دیگر تشکل های سیاسی و حتی مردم جامعه نیز گسترش پیدا کند.

شاید موضوع کناره گیری دکتر قالیباف کمی دور از ذهن بود اما ، تحقق آن نشان از عقلانیت نیروهای انقلاب و اصولگرایان دارد و این که هرگز قدرت طلبی را فدای منافع کشور نمی کنند.

وی که برای "دولت مردم" برنامه ای همه جانبه و ریزبینانه تدوین کرده و در هر سه مناظره ی انتخاباتی مورد هجمه ی بی رحمانه ی رقیب قرار گرفته بود ؛ اینک در کمال افتخار و سربلندی و در راستای تغییری گسترده ، کناره گیری کرده است و بی تردید این روند ؛ شروعی تازه و درخشان برای اصولگرایان در عرصه ی سیاست خواهد بود. به گمان برخی تحلیلگران سیاسی ، این کناره گیری می تواند نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 96 را به کلی تغییر دهد.

به هر حال آنچه که مهم است دلسوزی و از خود گذشتگی افرادی چون دکتر قالیباف در جهت پیشرفت کشور و تحقق آرمان های انقلاب اسلامی است که از ارزشی عظیم برخوردار است. امید آن می رود که چنین تفکری نه تنها در میان اصولگرایان که در میان دیگر تشکل های سیاسی و حتی مردم جامعه نیز گسترش پیدا کند.