تبیان، دستیار زندگی
هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر زنجان دز مراسم جشن اردیبهشت تئاتر، 84 سالگی هنر تئاتر در این استان را گرامی داشتند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در جشن اردیبهشت تئاتر در زنجان چه گذشت؟

هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر زنجان در مراسم جشن اردیبهشت تئاتر ، 84 سالگی هنر تئاتر در این استان را گرامی داشتند.

پیشخوان خبر تبیان

جشن تئاتر

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، این مراسم عصر 24 اردیبهشت ماه با سخنرانی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان و بیان گزارشی از فعالیت‌های یک سال گذشته انجمن آغاز شد.

نجفی برگزاری جشنواره تئاتر استان را با یازده اثر و راهیابی یک اثر به جشنواره تئاتر فجر استانی ، برگزاری برنامه شنبه‌های تئاتر ، نمایش فیلم تئاتر از نمایش‌های فاخر که اجرا شده‌اند را از جمله فعالیت‌های سال گذشته انجمن معرفی کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز ضمن قدردانی از استاندار و معاونان استانداری که ردیف اعتباری ساخت پلاتو را تصویب کرده‌اند از تکمیل ساخت این پلاتو جدید طی سه ماه آینده خبر داد.

مقدم در بخشی از صحبت‌هایش با اشاره به جایگاه رفیع هنرمندان و به خصوص هنرمندان تئاتر، از اتفاقات خوبی که برای رشد تئاتر در سطح کشور افتاده یاد کرده و آن را تبریک گفت.

موسوی معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان نیز دیگر سخنران این مراسم بود؛ وی فرهنگ و هنر را زیر ساخت اساسی جامعه امروز دانسته و ابراز امیدواری کرد که در سال پیش رو توجه بیشتری به زیر ساخت‌های فرهنگی و هنری زنجان شود.

او با انتقاد از این که زنجان تنها یک سالن سینما دارد از کم توجهی به زیر ساخت‌های هنری در استان گلایه کرد و گفت: این مقدار پیشرفت که طی چند سال اخیر اتفاق افتاده کافی نیست و قطعا با همت بیشتر شما، شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود.

وی با یاد از اصغر فرهادی هنرمند ایرانی که در عرصه بین المللی موفقیت‌های بزرگی بدست آورده از افرادی که هنرمندان را به سیاه نمایی متهم میکنند، گلایه کرد.

وی با سپاسگذاری از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: مدیر کل استان زنجان از جمله مدیرانی است که جامعه تئاتر را می‌شناسد و با این هنر آشناست. حضور ایشان و قدم‌هایی که برای افزایش سالن‌های تئاتر برداشته جای تقدیر دارد.

مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی که در این مراسم حضور داشت نیز با تبریک به هنرمندان تئاتر برای برگزاری این جشن و برپایی مراسم اردیبهشت تئاتر گفت: از سال 95 با توجه به اهمیتی که تئاتر در جامعه ما پیدا کرده روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم جای گرفت و میتوانیم هفت فروردین را جشن بگیریم و خوب خواهد بود که این روز و ایام نوروز را روز جشن تئاتر قرار بدهیم، چرا که آن روز متعلق به همه خانواده تئاتر است.

وی با سپاسگذاری از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: مدیر کل استان زنجان از جمله مدیرانی است که جامعه تئاتر را می‌شناسد و با این هنر آشناست. حضور ایشان و قدم‌هایی که برای افزایش سالن‌های تئاتر برداشته جای تقدیر دارد.

شفیعی با اشاره به حمایت اداره کل در تجهیز پلاتو جدید این شهر تاکید کرد: این سالن باید به تئاتر اختصاص پیدا کند، چرا که تنها با اجرای عمومی آثار نمایشی است که تئاتر به یک جریان مداوم تبدیل میشود. زمانی تئاتر داریم که چراغ تئاتر هر شب روشن باشد و هنرمندان به طور مستمر تولید داشته باشند. در این صورت است که مردم یک شهر اطمینان پیدا میکنند که هر شب که بخواهند نمایش ببینند یک سالن وجود دارد که برایشان برنامه داشته باشد. وی با اشاره به طرح جشنواره ملی یا منطقه‌ای در زنجان از حمایت اداره کل از این جشنواره خبر داد.

مدیر کل هنرهای نمایشی  سه گام مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه توجه به تئاتر در استان‌ها را تغییر اساسنامه انجمن و انتخاب هیات مدیره آن از بین هنرمندان هر استان ، تفاهمنامه حمایت از تولید آثار نمایشی با هر استان و حمایت از ساخت و تجهیز پلاتوهای اختصاصی تئاتر عنوان کرد.

مهدی شفیعی با اشاره به فضای انتخابات در کشور گفت: هنرمندان تئاتر به واسطه ویژگی‌های این هنر نسبت به مسائل پیرامونشان حساس هستند و ان شا الله با شور و اشتیاق پای صندوق‌های رای می‌روند و رای میدهند.

وی یکی از اتفاقات خوب سال‌های اخیر را حضور چهره‌های سیاسی در سالن‌های نمایش دانسته و افزود: شاید ما از سخنرانی مدیران و سیاستمداران قدری خسته شویم ولی مطمئن باشید که وقتی سیاستمداران به سالن‌ها می‌آیند و آثار خوب و ارزشمند شما را می‌بینند نه تنها خسته نمیشوند بلکه با جامعه پیرامون خودشان و با مسائل و دردها و آسیب‌های جامعه از طریق زبان هنر آشنا می‌شوند. خوشبختانه در دو سال اخیر دو سوم کابینه در سالن‌های تئاتر حضور پیدا کردند، همان طور که در استان شما هم شاهدیم که معاون سیاسی و امنیتی استان در این شرایط پر مشغله برای هنر و هنرمند تئاتر ارزش قائل شدند و در جشن شما شرکت کرده‌اند.

در این مراسم از زحمات مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان در جهت  توسعه تئاتر توسط انجمن هنرهای نمایشی زنجان و هنرمندان تئاتر  با حضور معاون سیاسی استانداری و مدیر کل هنرهای نمایشی با اهدا لوحی، تقدیر شد.

از جمله برنامه‌های مدیر کل هنرهای نمایشی و اتابک نادری مدیر امور استان‌های این اداره کل در سفر به استان زنجان، بازدید از سالن خصوصی تئاتر آزاد بهاران بود، این سالن توسط ساسان قجر هنرمند زنجانی مدیریت می‌شود.

منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .