تبیان، دستیار زندگی
خرگوش ها تنها زندگی نمی کنند. آن ها گروهی و در کنار خانواده زندگی می کنند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زندگی من (خرگوش)

خرگوش ها تنها زندگی نمی کنند. آن ها گروهی و در کنار خانواده زندگی می کنند. هر گاه یکی از اعضای خانواده در خطر باشد، به هم هشدار می دهند

زندگی من( خر گوش

بعد از چند روز، بچه خرگوش ها مو در می آورند و چشم هایشان باز می شود اما تا 3 هفتگی از لانه بیرون نمی روند تا وقتی مادرشان بچه های جدیدی به دنیا بیاورنداز شیرش تغذیه می کنند.

خانم خرگوش در لانه مخصوص 5 تا بچه خوشگل به دنیا  می آورد. حالا تمام لانه اش را خودش کنده و با پشم های شکمش آن را پوشانده. بچه ها با این که  کورو کر و بی مو به دنیا آمده اند، در این لانه گرم و کاملا از خطر در امان اند.

وقتی بچه خرگوش  ها 3 ماهه می شوند تقریبا کامل بزرگ شده اند. نزدیک غروب از لانه بیرون می آیند تا از علف ها و گیاه ها تغذیه کنند. آن ها همیشه حواسشان هست که اگر خرگوشی هشدار داد فرار کنند.

بچه خرگوش ها گاهی دعوا می کنند. خرگوش ها نر برنده بیش تر از بقیه جفت گیری می کنند. خرگوش های ماده برنده بهترین تونل را برای بزگ کردن بچه ها انتخاب می کنند. جهت‌ جلوگیری‌ از برو زدعوا در بین‌ خرگوش ها ،خرگوش های‌ نر را باید جدا از هم‌ نگهداری ‌نمود نگهداری‌ چندخرگوش‌ ماده‌ با هم‌ در یک‌ قفس‌ اشکالی‌ ندارد.

میزان‌ مصرف‌ غذا در خرگوشها بطور متوسط روزانه‌ حدود 5 گرم‌ به‌ ازاء 100 گرم‌ وزن‌ بدن‌ است‌ در کنار این‌ مواد می‌توان‌ از سبزیجات‌ مختلف‌ نیز استفاده‌ نمود و باید توجه‌ کرد که‌ سبزیجات‌ فاسد و کپک‌زده ‌نباشند.

ناگهان یک موش خرما ظاهر می شود، این گوشت خوار کوچک از حمله به حیوان بزرگ تر  از خودش نمی ترسد اما خرگوش ماده می جهد و از دستش فرار می کند. در همین زمان بقیه خرگوش ها  توی تونلشان رفته اند.

کمی بعد بچه خرگوش ها از سوراخ بیرون می آیند اما روباه کمین کرده و حواسش به  آن هاست. انگار می گوید:

صبح بخیرخرگوش کوچولو به نظر خیلی خوشمزه ای.

دندان های‌ خرگوش‌ رشد دائمی‌ دارند، مثلا: دندان های‌ پیشین‌ در طول‌ سال‌ بیش‌ از 10-12 سانتی متر رشدمی کنند. به خاطر همین  بیماری های‌ دندانی‌ مثل رشد بیش‌ از حد دندان ها و یا وجود دندان های‌ نابه جا و بد شکل‌ از موارد متداول ‌در خرگوش ها می‌باشند. 

خرگوش آنگورا:

خرگوش آنگورا به دلیل موهای نرم و بلندش یکی از نواع حیوانات خانگی محسوب می شود. خرگوش آنگورا از خرگوش های قدیمی است که برای بار اول در کشور ترکیه پدیدار شده است.  این حیوان به عنوان حیوان در خانه های اشرافی دیده می شود.

این نوع خرگوش نژادهای گوناگونی دارد که می توان از نژاد آلمانی، فرانسوی، آریا، غول پیکر، انگلیسی و.... نام برد.

زندگی من( خر گوش

کانال کودک و نوجوان تبیان

koodak@ tebyan.com

تهیه: شهرزاد فراهانی- منبع: ماهنامه نبات- سایت بیتوته

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.