تبیان، دستیار زندگی
وزیر راه و شهرسازی با بیان این که برای تمام شرکت های واگن ساز کشور کار ایجاد کرده ایم، گفت: متصل شدن به شبکه ریلی فراآسیایی در دستور کار جدی قرار دارد و با هر پیشنهادی در این زمینه موافق هستیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخوندی: برای همه واگن سازان داخلی کار ایجاد کردیم

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که برای تمام شرکت‌های واگن ساز کشور کار ایجاد کرده ایم، گفت: متصل شدن به شبکه ریلی فراآسیایی در دستور کار جدی قرار دارد و با هر پیشنهادی در این زمینه موافق هستیم.

پیشخوان خبر تبیان
اخوندی

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری تسنیم، عباس آخوندی در مراسم آغاز به کار پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته با بیان این که در شهر نمی توانیم از آلودگی هوا نفس بکشیم، اظهار کرد: در مسیر کرج-تهران روزانه حدود 100 هزار خودرو تردد دارند آیا امکان انتقال بخشی از این ترددها به ریل نبود.

وی با یادآوری این که اوایل روی کار آمدنم یکی از درخواست دو طبقه کردن اتوبان تهران-کرج بود، افزود: هنوز هم این اندیشه طرفدارانی دارد اما اگر اتصال ایران به شبکه ریلی کشورها در دستور کار دولت های قبلی بود آیا این وضعیت را داشتیم.

وی ادامه داد: آیا نمی شد در 10 سال اخیر خط ریلی خواف-هرات-آستانه اشرفیه و تاجیکستان را در اولویت قرار دهیم تا به این ترتیب خط ریلی خوبی بین دریای عمان و چین را در اختیار داشته باشیم.

وزیر راه وشهرسازی با بیان این که در غرب و جنوب غربی می توانیم از طریق ریل به عراق متصل شویم، گفت: نگاه ما به ریل استراتژیک و تغییر در همه چیز است، در این راستا توانستیم یک سکو را ایجاد کنیم که می توانیم پرش های بزرگی را انجام دهیم.

آخوندی با بیان این که نمایشگاه امروز یک نمونه از موفقیت هاست چراکه باعث ایجاد ارتباط با دانشگاه و صنعت شده است، افزود: برای تمام شرکت های واگن ساز داخلی کار ایجاد کرده ایم.

وی با یادآوری این که امسال بیش از 900 کیلومتر خط دوم و 838 کیلومتر توسعه شبکه ریلی انجام می شود، اظهار کرد: وارد فاز جدیدی از توسعه راه آهن شده ایم و فقط حرف نمی زنیم و قرارداد و برنامه برای توسعه شبکه ریلی کشور داریم.

وی تاکید کرد: حرف های روشنی می زنیم و متصل شدن به شبکه ریلی فراآسیایی در دستور کار جدی قرار دارد و با هر پیشنهادی در این زمینه موافق هستیم.


منبع : تسنیم

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .