تبیان، دستیار زندگی
سریال اقتباسی آقای مرسدس براساس رمانی از «استفن کیگ» به زودی پخش می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«آقای مرسدس» به تلویزیون سر می‌زند

سریال اقتباسی «آقای مرسدس» براساس رمانی از «استفن کینگ» به زودی پخش می‌شود.

پیشخوان خبر تبیان

آقای مرسدس

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، «تی.وی سیریز فاینال» نوشت: «استفن کینگ» از آن نویسندگان پرکار است که هر هفته خبری از او و کارهایش منتشر می‌شود؛ این‌بار نوبت رمان پرفروش «آقای مرسدس» است که راهی تلویزیون شود.

کارگردانی این سریال اقتباسی را که قرار است از نهم آگوست به روی آنتن برود، «دیوید ای. کلی» و «جک بندر» بر عهده دارد. سریال‌های «لاست»، «زیر گنبد» و «بازی تاج و تخت» از کارهای پیشین «بندر» هستند.

«کینگ» نیز به همراه «مری بوون» و «وایک گادفری» تهیه‌کنندگان این اثر هستند. در سریال «آقای مرسدس» بازیگرانی چون «برندن گلیسون»، «هری ترداوی»، «کلی لینچ»، «اسکات لارنس» و... ایفای نقش می‌کنند.

«آقای مرسدس» یکی از پرطرفدارترین کتاب‌های پلیسی «کینگ» است که در سال ۲۰۱۴ روانه بازار شد. این اثر بلافاصله پس از انتشار، صدرنشین فهرست پرفروش‌ترین‌های «نیویورک تایمز» شد. «کینگ» پس از مدتی اعلام کرد این نخستین جلد از یک سه‌گانه جنایی است.

«آقای مرسدس» یکی از پرطرفدارترین کتاب‌های پلیسی «کینگ» است که در سال ۲۰۱۴ روانه بازار شد. این اثر بلافاصله پس از انتشار، صدرنشین فهرست پرفروش‌ترین‌های «نیویورک تایمز» شد. «کینگ» پس از مدتی اعلام کرد این نخستین جلد از یک سه‌گانه جنایی است. دو جلد بعدی این اثر در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ با عنوان‌های «یابنده نگهبان» و «پایان دیدبانی» منتشر شدند.

چندی پیش هم اعلام شد رمان «مه» این نویسنده آمریکایی که اقتباس سینمایی آن هم در سال ۲۰۰۷ ساخته شده، با بودجه‌ای چند میلیون دلاری از سوی شبکه «اسپایک» ساخته می‌شود. «مه» از کتاب‌های ژانر دلهره «استفن کینگ» است که «فرانک دارابونت» فیلم سینمایی آن را ساخت و حالا پروژه تلویزیونی آن مراحل پیش‌تولید را طی می‌کند.

«استفن کینگ» خالق بیش از ‌۲۰۰ اثر ادبی در ژانرهای وحشت و خیال‌پردازی است. او نویسندگی را در سن هفت‌سالگی و بعد از پیدا کردن یک صندوقچه‌ حاوی کتاب‌های جنایی آغاز کرد و با نام‌های مستعار» ریچارد باچمن» و «جان سوئیتن» تاکنون آثار متعددی نوشته است. رمان‌های کینگ با استقبال گرمی روبه‌رو شد و دیری نپایید که به سینما نیز راه یافت.

کارگردانان مطرح با اقتباس از رمان‌های او فیلم‌های بسیاری ساخته‌اند؛ فهرست برخی از این فیلم‌ها که با بازی درخشان بازیگران نام‌دار بر پرده رفته از این قرار است: «مسیر سبز»، «رهایی از شائوشنگ» و «مه» به کارگردانی «فرانک دارابونت»، «میزری» به کارگردانی «راب راینر» و «۱۴۰۸» به کارگردانی «مایکل هاف استروم».

منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .