تبیان، دستیار زندگی
یک گروه موسیقی همزمان با بزرگداشت روز ملی خیام، در باغ - آرامگاه این شاعر ریاضی دان کنسرت خواهد داشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گرامیداشت روز ملی خیام با اجرای موسیقی

یک گروه موسیقی همزمان با بزرگداشت روز ملی خیام، در باغ - آرامگاه این شاعرِ ریاضی‌دان کنسرت خواهد داشت.

پیشخوان خبر تبیان

آرامگاه عمر خیام

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، 27 اردیبهشت‌ماه برنامه فرهنگی بزرگداشت روز خیام در باغ - آرامگاه این فیلسوفِ شاعر برگزار خواهد شد؛ در این برنامه، گروه موسیقی «نوبانگ» نیز برنامه‌ای را اجرا خواهد کرد.

فرشید شعبانی - سرپرست گروه موسیقی نوبانگ - در این‌باره اظهار کرد: در روز بزرگداشت خیام، سه قطعه را همراه گروه اجرا خواهیم کرد، قطعه اول در دستگاه نوا، قطعه دوم «خروش» و قطعه سوم «خزان» اثر استاد مشکاتیان است که این قطعات را 27 اردیبهشت‌ماه در آرامگاه خیام ارائه خواهیم کرد.

او ادامه داد: تنظیم قطعات را همراه دوستانم در گروه انجام داده و سعی کرده‌ایم این قطعات با حال و هوای خیام و باغ - آرامگاه او هم‌خوانی داشته باشد.

شعبانی همچنین گروه نوبانگ را این‌گونه معرفی کرد: با همراهی دوستانم، گروه نوبانگ را به‌تازگی تاسیس کرده‌ایم و البته یک اجرا نیز در آرامگاه عطار داشته‌ایم. امیدواریم این گروه فعالیت روبه رشد و مناسبی داشته باشد.

وی اظهار کرد: در این گروه سعی داریم موسیقی خود را در قالب کارهای تازه برای مخاطبان ارائه دهیم، به‌طوری که آثار ارائه‌شده تکراری نباشند و مورد پسند مخاطبان قرار بگیرند.

در گروه موسیقی نوبانگ، فرشید شعبانی نوازنده سنتور، آرمان نادری نوازنده دف و تنبک و همچنین امیر اثنی‌عشری نوازنده سازهای پرکاشن حضور دارند.


منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .