تبیان، دستیار زندگی
پیکر محسن قانع بصیری _ نویسنده و پژوهشگر _ با حضور خانواده دوستان و آشناهای او، از مقابل کتابخانه ملی به سوی قطعه نام آوران بهشت زهرا(س) بدرقه شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

او رنجید اما کسی را نرنجاند

پیکر محسن قانع بصیری - نویسنده و پژوهشگر - با حضور خانواده، دوستان و آشناهای او، از مقابل کتابخانه ملی به سوی قطعه نام‌آوران بهشت زهرا (س) بدرقه شد.

پیشخوان خبر تبیان

محسن قانع بصیری

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، در این مراسم که صبح امروز (دوشنبه، ۲۵ اردیبهشت‌ماه) برگزار شد، علیرضا میرعلی‌نقی - پژوهشگر موسیقی - با بیان این‌که احساس می‌کند، با شنیدن خبر فوت قانع بصیری خواب بدی می‌بیند، اظهار کرد: من ۲۷ سال شاگرد او بودم. قانع بصیری به معنی راستین کلمه، آدم بود. ما در این ۲۷ سال، از او نه فقط اطلاعات، بلکه دیدگاه گرفته‌ایم. او به ما روش اندیشیدن آموخت و هر رفتار او، درس بود.

میرعلی‌نقی ادامه داد: او طی این سال‌ها بسیار رنجید، اما ندیدم کسی را برنجاند. نهاد قانع بصیری با نیکی کم‌همتا و سرشت آسمانی آمیخته بود. او چرخ از کار افتاده اندیشه را در ما به حرکت درآورد و دوام انسانیت را در ما برانگیخت. او یگانه‌ترین استادی بود که از نزدیک‌ دیدم.

در این مراسم مطرح شد که او ۶۸ سال، زندگی پربرکت داشت، شریف بود، بدون تعلقات زندگی می‌کرد، در حوزه‌های فرهنگ و تاریخ ایران نظریه‌پرداز بود و در حوزه تشیع و اسلام، بررسی و تفحص داشت.

در مراسم خاک‌سپاری این پژوهشگر که از مقابل کتابخانه ملی برگزار شد، دکتر پاسدار شیرازی به نمایندگی از مجموعه اسناد و کتابخانه ملی ایران حضور داشت.

محسن قانع بصیری ۲۳ اردیبهشت‌ماه دار فانی را وداع گفت. او فارغ‌التحصیل رشته شیمی بود، کتاب‌هایی را مانند «جهان انسانی و انسان جهانی»،‌ «مارکس و تکنولوژی» و «تاریخ تحلیلی صنعت ایران» منتشر کرده بود. همچنین مقاله‌هایی را در حوزه‌های فرهنگی و موسیقی به نگارش درآورده بود. قانع بصیری تا زمان درگذشتش دبیر مجله مدیریت بود.


منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .