تبیان، دستیار زندگی
شد مجموعه بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص نوروز و مباحث آن در كتابی با عنوان « نوروز , سال نو , برنامه های نو و هدفمند » منتشر شد. فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در باب عید نورو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كتاب بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص « نوروز » منتشر شد

مجموعه بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص نوروز و مباحث آن در كتابی با عنوان « نوروز , سال نو , برنامه های نو و هدفمند » منتشر شد.

فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در باب عید نوروز , مفهوم عید , مقایسه نوروز بااعیاد دیگر ملتها , آداب نوروز , تحویل سال فرصتی برای تحول , تقارن نوروز با مناسبتها و وظایف افراد در تحویل سال در این كتاب 64 صفحه ای با قطع جیبی گنجانده شده است .

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی , در بخش اول كتاب نوروز , سال نو , برنامه های نو و هدفمند با عنوان نگاه اسلام به عید نوروز مباحثی مانند شیوه تعامل اسلام با سنتها و تعریف نوروز در روایات و در بخش دوم با عنوان مفهوم عید موضوعاتی مانند تعریف عید , راه مبارك كردن عید , درخشان تر كردن گوهر انسانی , رمز شومی یا بركت روزها , ایجاد تحول اخلاقی و مصادیق عید واقعی از دیدگاه مقام معظم رهبری ذكر شده است .

در بخش سوم كتاب مزبور با عنوان مقایسه نوروز با اعیاد دیگر ملتها نیز فرمایشات رهبری در خصوص هجرت نبی اكرم , مبدا سال ما ایرانیها , كریسمس به جای نوروز ! و در بخش چهارم با عنوان آداب نوروز مباحثی مانند عید نزدیكی دلها , آداب اسلامی تحویل سال , حضور در اماكن مقدس , جنبه های انحرافی نوروز , احیای خرافات و پرهیز از اسراف از نگاه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ذكر شده است .

تحویل سال فرصتی برای تحول , تقارن نوروز با مناسبتها و وظایف افراد در تحویل سال عنوان بخش پنجم تا هفتم كتاب نوروز , سال نو , برنامه های نو و هدفمنداست كه در آن فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در باب تقارن محرم با نوروز , نشانه های تحول به سمت كمال , معنای تحول اخلاقی , توجه به چگونه گذشتن عمر و رسیدگی به حساب خود گنجانده شده است .