تبیان، دستیار زندگی
ند  رهبر معظم انقلاب اسلامی تاكید كردند: ممكن است تهدیدهای دشمن در مواردی هم عملی شود كه در این‌گونه مواقع ملتی قادر خواهد بود عظمت، عزت، هویت و منافع خود را حفظ كند كه بدون هیچ‌گونه عقب نشینی، بایستد و استقامت كند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ملتی قادر خواهد بود عظمت خود را حفظ كند كه استقامت كند

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاكید كردند: ممكن است تهدیدهای دشمن در مواردی هم عملی شود كه در این‌گونه مواقع ملتی قادر خواهد بود عظمت، عزت، هویت و منافع خود را حفظ كند كه بدون هیچ‌گونه عقب نشینی، بایستد و استقامت كند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از  رسا، حضرت آیت الله خامنه‌ای  در دیدار هزاران نفر از بسیجیان سراسر كشور، برخورداری از «مكارم و فضایل اخلاقی» و «استقامت و ایستادگی» را دو درس بزرگ پیامبر اعظم برشمردند و افزودند: به بركت روحیه پرشور ملت و شجاعت و تدبیر مسئولان، ایران اسلامی را به نقطه‌‌ای می‌رسانیم كه دشمنان از مقابله با آن مایوس شوند.
رهبر انقلاب اسلامی، پیام حقیقی نامگذاری سال نو به نام مبارك پیامبر اعظم را، تلاش فردی و عمومی ملت و مسئولان برای تحقق اهداف والای نبی اكرم (ص) دانستند و افزودند: اخلاق نیكو از جمله درسهای بزرگ پیامبر اعظم است و همه باید در سال جدید، خود را مومن و تابع خلقیات آن وجود شریف بسازیم.
ایشان اخلاق نیكو را پرورش صفات پسندیده در جان و دل، و بروز و ظهور این خلقیات در عمل خواندند و خاطر نشان كردند: جامعه ای كه دچار حسد، بدخواهی، حیله‌گری، حرص و بخل و كینه ورزی و دیگر صفات اخلاقی ناپسند باشد حتی اگر به علم و تمدن ظاهری دست یابد از آرامش حقیقی و سعادت برخوردار نیست.
حضرت آیت الله خامنه‌ای‌ برخورداری جامعه از اخلاق نیكو را نیازمند تمرین و مجاهدت فردی آحاد مردم و ارائه آموزشهای اخلاقی لازم در مراكز آموزشی، پرورشی و علمی دانستند و افزودند: البته عامل اصلی در مجهز شدن به مكارم اخلاقی، محبت به خدا و محبت به محبوبان درگاه الهی یعنی پیامبر و ائمه معصومین ( ع) است كه باید این عشق را در دل خود پرورش دهیم.
رهبر معظم انقلاب اسلامی استقامت و ایستادگی را درس سرنوشت ساز دیگری از پیامبر اعظم برشمردند و با اشاره به تاكید پروردگار در قرآن مجید مبنی بر استقامت پیامبر( ص) و پیروانش افزودند: پیامبر اعظم، مسلمانان صدر اسلام را در مقابل «هجوم پر جاذبه هواهای نفسانی و دنیایی پرفریب» و نیز«تهاجم و تهدید و وعده‌های دشمنان بیرونی» هدایت و رهبری كرد و امروز ما به چنین استقامتی نیازمندیم.
رهبر انقلاب اسلامی، پایداری در برابر زورگوییها، تهدیدها و وعده و وعیدهای فریبنده دشمنان را هنری بزرگ و مایه پیشرفت و عزت و عظمت ملتها خواندند و خاطر نشان كردند: ملت ایران، از اول پیروزی انقلاب، هنرمندی خود را در هوشیاری و استقامت در مقابل دشمنان نشان داده است و به پاداش این پایداری، امروز در چشم دوست و دشمن، عزتمند و مقتدر است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به استمرار تهدیدهای دشمنان افزودند: ممكن است این تهدیدها در مواردی هم عملی شود كه در اینگونه مواقع ملتی قادر خواهد بود عظمت، عزت، هویت و منافع خود را حفظ كند كه بدون هیچگونه عقب نشینی، بایستد و استقامت كند.
رهبر انقلاب اسلامی، آمریكا و صهیونیستها را دشمنان درجه اول ملت ایران خواندند و با اشاره به فتنه‌انگیزیهای انگلیس افزودند: اینها در مقابل منافع ملت ایران صف آرایی كرده اند و اسم این كار را هم اجماع جهانی بر ضد ایران گذاشته‌اند اما همه می‌دانند كه اجماع جهانی بر ضد استكبار آمریكا و دخالتها و جنگ افروزیهای این كشور است نه بر ضد ملت ایران.
ایشان با اشاره به بیداری ملت ایران در پرتو رهبری امام راحل عظیم الشان، نقش رهبران را در پایداری ملتها، مهم ارزیابی كردند و با یادآوری استقامت و شجاعت مسئولان كشور افزودند: دشمن در 27 سال اخیر ، هر زمان به بهانه‌ای به رویارویی با ملت ایران پرداخته و در صدد تسلط مجدد بر این كشور بوده است و امروز نیز با تبلیغات روانی، ایجاد شایعه و دروغ پردازی درباره موضوع هسته‌ای، همان هدف را دنبال می كند اما ملت اگاه و بیدار ایران و مسئولان پر استقامت و با تدبیر كشور، راه تامین منافع ملی و احقاق حقوق خود را با گامهایی محكم ادامه می‌دهند.