تبیان، دستیار زندگی
در اصابت مشكوك یك گلوله خمپاره در نزدیكی دفتر مقتدی صدر، از رهبران مذهبی برجسته عراق در بعدازظهر روز یكشنبه، نگرانی‌ها را در شهرمقدس نجف افزایش داد. عضو دفتر مقتدی صدر در نجف در گفت‌وگو با ایرنا اعلام كرد كه این گلوله خمپاره...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اصابت یك خمپاره به نزدیكی دفتر مقتدی صدر

اصابت مشكوك یك گلوله خمپاره در نزدیكی دفتر مقتدی صدر، از رهبران مذهبی برجسته عراق در بعدازظهر روز یكشنبه، نگرانی‌ها را در شهرمقدس نجف افزایش داد.

عضو دفتر مقتدی صدر در نجف در گفت‌وگو با ایرنا اعلام كرد كه این گلوله خمپاره در نزدیكی دفتر صدر در منطقه «حنانه» در یك هزار و ‪۵۰۰‬ متری شمال شرقی حرم امیرالمومنین علی (ع) اصابت كرد.

«صاحب العامری» اضافه كرد: براثر انفجار این خمپاره دو تن از شهروندان نجف زخمی شدند.
وی نیروهای اشغالگر آمریكایی را مسوول این حادثه معرفی كرد و گفت: خمپاره هنگامی شلیك شد كه یك گشت نظامی آمریكایی در فاصله ‪ ۶۰۰‬متری از محل حادثه متوقف شده بود.

دفتر مقتدی صدر نیز در پی این حادثه با صدور بیانیه‌ای از مردم عراق خواست آرامش خود را حفظ كرده و در برابر توطئه‌های فتنه‌انگیز دشمنان عراق هوشیار باشند.

همچنین استاندار نجف و فرمانده پلیس این شهر با محكومیت حمله به دفتر مقتدی صدر، از آغاز تحقیق درباره منشا این حادثه خبر دادند.

برخی حادثه اصابت خمپاره به نزدیكی دفتر مقتدی صدر را بعد از حادثه درگیری بین طرفداران مقتدی صدر و نیروهای آمریكایی در تابستان ‪۱۳۸۳‬، بی‌سابقه دانسته‌اند.