تبیان، دستیار زندگی
ند آخرین سر شماری در لبنان نشان داده است که بیشتر مردان لبنانی اعم از مسلمان سنی و شیعه و تعدادی مسیحی نام "محمد" را برای خود بر گزیده اند. به گزارش خبرنگار تبیان  به نقل از خبرگزاری محیط، آخرین تحقیقات و سرشم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیشتر مردان لبنانی نام "محمد" را برای نامگذاری خود انتخاب کردند

آخرین سر شماری در لبنان نشان داده است که بیشتر مردان لبنانی اعم از مسلمان سنی و شیعه و تعدادی مسیحی نام "محمد" را برای خود بر گزیده اند.

به گزارش خبرنگار تبیان  به نقل از خبرگزاری محیط، آخرین تحقیقات و سرشماری که از دو استان شمالی لبنان گرفته شده، حاکی از آن است که تنها در این دو استان بیش از 80 هزار مرد "محمد"  نام دارند.

آنها مسلمانان سنی و شیعه و تعدادی هم علوی هستند. مردم این مناطق علاوه بر نام "محمد" دوست دارند از نامهای مشتق شده از محمد چون احمد و محمود نیز استفاده کنند.

از این رو حدود 60 هزار نفر دیگر نیز در همین دو استان نامهای احمد و محمود دارند که 40 هزار نفر احمد و 20 هزار نفر محمود هستند.

بر اساس آخرین سرشماری از مسیحیان لبنان، انتخاب نام " محمد " بر فرزندان پسر مسیحی بسیار شایع شده است و حدود 7 مسیحی لبنانی از ارتدوکس و کاتولیک نام "محمد" را انتخاب کرده اند و گمان می رود این روند رو به رشد باشد.