تبیان، دستیار زندگی
ست   علامه فضل‌الله بر توانایی جنبش حماس در اداره‌ سیاسی دولت فلسطین تاكید كرد و گفت: حمایت از جنبش حماس امری واجب و مسوولیتی مهم برای مسلمانان در قبال مردم فلسطین است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی تبیان به ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمایت از حماس بر مسلمانان واجب است

علامه فضل‌الله بر توانایی جنبش حماس در اداره‌ سیاسی دولت فلسطین تاكید كرد و گفت: حمایت از جنبش حماس امری واجب و مسوولیتی مهم برای مسلمانان در قبال مردم فلسطین است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی تبیان به نقل از پایگاه اینترنتی المحیط، علامه محمد حسین فضل الله ضمن تاكید بر ضرورت حمایت اعراب و مسلمانان از جنبش حماس، آن را امری واجب و مسوولیتی مهم برای مسلمانان و اعراب در قبال مردم فلسطین دانست.
وی كه اسامه حمدان یكی از نمایندگان حماس در لبنان را به حضور پذیرفته بود، با اشاره به توانایی و قدرت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، در اداره‌ دولت، استفاده از تجارب دیگر جنبش‌های اسلامی جهان را ضروری دانست.
علامه فضل‌الله چشم‌پوشی از مردم فلسطین را در این مراحل حساس، خیانتی دانست كه نتایج آن در سطح كشورهای عربی و اسلامی منعكس خواهد شد.
این عالم شیعه‌ لبنان خاطرنشان كرد: دولت لبنان باید پایبندی كامل خود را به حق بازگشت فلسطینیان بر اساس قطعنامه‌ی 1940 اعلام كرده و به حقوق شهروندی فلسطینیان احترام بگذارد.
  از سوی دیگر، ژاك شیراك رییس‌ جمهور فرانسه، طی تماس تلفنی با محمود عباس (ابومازن) ‌رییس‌ تشكیلات خودگردان مهمترین تحولات سرزمین‌های فلسطینی را بررسی كرد.
شیراك در این تماس تلفنی از نقش عباس در آزادسازی چهار گروگان فرانسوی كه در نوار غزه ربوده شده بودند، تقدیر كرد. وی هم‌چنین با عباس اوضاع حاكم بر اراضی فلسطین بعد از حملات نیروهای رژیم صهیونیستی به زندان اریحا را بررسی كرد.
شیراك بر ضرورت تداوم كمك‌های مالی به دولت فلسطین تاكید كرده وخاطرنشان كرد كه با شركای اروپایی خود در خصوص این موضوع مشورت خواهد كرد.