تبیان، دستیار زندگی
شد پیش نویس سند چشم‌انداز ‪ ۲۰‬ساله حوزه علمیه قم به دبیر و اعضای شورای عالی حوزه جهت بررسی و تدوین تقدیم شد. به گزارش خبرنار تبیان به نقل از  مركز خبر حوزه، این سند به ملاكها و شاخص‌هایی چون عدم تناقض با اصول حاكم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیش نویس سند چشم انداز ‪ ۲۰‬ساله حوزه علمیه قم تدوین شد

پیش نویس سند چشم‌انداز ‪ ۲۰‬ساله حوزه علمیه قم به دبیر و اعضای شورای عالی حوزه جهت بررسی و تدوین تقدیم شد.

به گزارش خبرنار تبیان به نقل از  مركز خبر حوزه، این سند به ملاكها و شاخص‌هایی چون عدم تناقض با اصول حاكم برحوزه،سازگاری باتعاریف رایج حوزه علمیه، فراهم كردن موجبات تحقق اهداف و حفظ و ترمیم حوزه علمیه توجه داشته است.

بنابر این گزارش، سند چشم‌انداز ‪ ۲۰‬ساله حوزه به كاركرد پنج‌گانه آموزش، تربیت، پژوهش، تبلیغ و مدیریت توجه بیشتری داشته و آن را از رسالت‌های حوزه می‌داند.

در ادامه خبر حوزه آمده است: این سند برتامین نیازهای دینی جامعه بر مبنای معارف اسلامی به منظور استقرار حاكمیت دین درجوامع مختلف برای تربیت مرجع، فقیه، عالم و استاد و مبلغ و پژوهشگر تاكید دارد.

همچنین در بخش سیاست‌گذاری ها نیز بر تمركززدایی در سیاست‌گذاری های مراكز آموزشی، ارزیابی و نظارت بركاركردهای حوزه علمیه بر لزوم بهبود و توسعه پیوسته در محتوا و برنامه‌های حوزه با نیازهای جدید و بهسازی علمی و رفاهی نیروهای علمی و توسعه تعامل تاثیرگذار تاكید شده است.

در بخشی از خبر حوزه علمیه قم آمده است: در فرایند این سند بیش از ‪۸۰۰‬ جلسه كارشناسی با حضور ‪ ۶۵‬كارشناس حوزوی و دانشگاهی با بیش از ‪ ۳۰‬هزار ساعت كار كارشناسی و اجرای پروژه‌های مطالعاتی انجام شده است.