تبیان، دستیار زندگی
شد نخستین دوره دكترای دانش پژوهان مركز جهانی علوم اسلامی روز دوشنبه در مدرسه عالی امام خمینی (ره) آغاز شد. رییس مركزجهانی علوم اسلامی در مراسم آغاز این دوره تحصیلی گفت:درسال‌های گذشته، طلاب غیرایرانی با وجود گذراندن دروس عا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نخستین دوره دكترای طلاب غیرایرانی در قم آغاز شد

نخستین دوره دكترای دانش پژوهان مركز جهانی علوم اسلامی روز دوشنبه در مدرسه عالی امام خمینی (ره) آغاز شد.

رییس مركزجهانی علوم اسلامی در مراسم آغاز این دوره تحصیلی گفت:درسال‌های گذشته، طلاب غیرایرانی با وجود گذراندن دروس عالی و تخصصی از دریافت مدرك دكترا محروم بودند اما این مشكل با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری برطرف شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین "علیرضااعرافی" بر لزوم ارتقاء كیفیت پژوهش و تحقیقات طلاب در دوره دكترا تاكید كرد و گفت: آموزش‌های این دوره باید با هدف تربیت و تعلیم مجتهدین انجام شود.

وی خاطرنشان كرد: باید با برنامه ریزی‌های منسجم،بهترین و فرهیخته‌ترین اساتید علوم حوزوی در اختیار دانشجویان دوره دكترا قرار گیرد.

وی یادآورشد: اصالت حوزه در عمق بخشیدن به مفاهیم دینی است كه اعطای مدارك دانشگاهی به دانشجویان سطوح عالیه از مهمترین راه‌های رسیدن به آن است.

معاون آموزشی مدرسه عالی امام خمینی (ره) قم نیز در این مراسم خواستار افزایش امكانات و ظرفیت‌های علمی این مدرسه برای آموزش دانشجویان دوره دكترا شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین "ناصر رفیعی" ادامه داد: تخصصی كردن آموزش‌ها و ساماندهی آنها به صورت دوره‌های آكادمیك، از مهمترین ضروریات امروز اسلام است كه باید از گام‌های برداشته شده در این زمینه، حمایت لازم صورت گیرد.

معاون آموزشی مركز جهانی علوم‌اسلامی نیز در حاشیه‌این مراسم به‌ایرنا گفت:

در سال جاری، برای نخستین بار ‪ ۲۰دانشجو در رشته‌های دكترای "تفسیر تطبیقی قرآن" و " فلسفه اسلامی" پذیرش شده اند.

حجت‌الاسلام "مهدی رضایی" ادامه داد: در یك سال گذشته وزارت علوم،تحقیقات و فناوری مجوزهای متعددی برای اعطای مدارك دانشگاهی به مركز جهانی علوم اسلامی داده است.

وی ادامه داد: این اقدامات، اعتبار علمی مركز جهانی را در كشورهای دیگر بیشتر كرده و از مشكلات تبلیغی برخی از طلاب در میان هموطنان خود كاسته است.

هم اكنون ‪ ۱۰هزار طلبه غیرایرانی از ‪ ۸۵ملیت مختلف در مركز جهانی علوم اسلامی قم مشغول به تحصیل می‌باشند.