تبیان، دستیار زندگی
ست  مدیر حوزه علمیه قم گفت: شناسایی نخبگان در حوزه‌های علمیه از اولویت های كاری مركز مدیریت حوزه می‌باشد. به گزارش‌روز یكشنبه سایت خبری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین" سید هاشم حسینی بوشهری" در دیدار با قائم مقام بنیاد ملی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شناسایی نخبگان از اولویت‌های كاری حوزه‌های علمیه قم است

مدیر حوزه علمیه قم گفت: شناسایی نخبگان در حوزه‌های علمیه از اولویت های كاری مركز مدیریت حوزه می‌باشد.

به گزارش‌روز یكشنبه سایت خبری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین" سید هاشم حسینی بوشهری" در دیدار با قائم مقام بنیاد ملی نخبگان كشورافزود: در این راستا نخبگان حوزوی (از سوی حوزه‌علمیه) مورد آموزش و تربیت ویژه قرار می‌گیرند.

وی بیان‌داشت: تولید علم و جنبش نرم افزاری ازگذشته‌های دور جزء ویژگی‌های حوزه‌های علمیه بوده و كار حوزه دراین زمینه تولید موضوعات نوین علمی می باشد.

وی ازشناسایی وتكمیل بانك اطلاعات نخبگان حوزه، توسط دفترمقام معظم‌رهبری خبر داد و اضافه كرد: لازم است تا بنیاد ملی نخبگان در این زمینه توجه و اهتمام ویژه‌ای نسبت به این مجموعه داشته باشد.

حسینی بوشهری اضافه كرد: مركزمدیریت حوزه علمیه ‪ ۱۰انجمن علمی متشكل از ‪ ۱۰تا ‪ ۱۵نفر محقق و صاحب نظر دارد كه این انجمن‌ها در جلسات خود با دعوت از صاحبان دیدگاه‌ها به تولید علم و نظریه می‌پردازند.

وی، دستیابی دانشمندان ایرانی را به علوم روز مانند دستیابی به انرژی هسته‌ای و سلول‌های بنیادین‌را از مصادیق تولیدعلم در كشور برشمرد و افزود:

امروز اندیشمندان منتظر آشنایی با آموزه‌های اسلام و نظام‌های تربیتی، سیاسی ،اقتصادی، فرهنگی و مانند آن در حكومت اسلامی هستند.

وی استقلال درتولید علم را موجب خودكفایی كشور دانست وافزود: عدم‌دستیابی به علم باعث می‌شود تا غرب با استفاده از تكنولوژی فرهنگ خود را نیز به ما تحمیل كند.

"آیت‌الله جعفر سبحانی" یكی از اساتید برجسته حوزه‌علمیه قم نیز در دیدار با قائم مقام بنیاد ملی نخبگان كشور گفت: سعادت جامعه در كسب علم وایمان است، علم جامعه را به جلو رانده و ایمان ، علم را رهبری می‌كند.

وی بیان داشت: شناسایی استعدادهای درخشان، تقویت نخبگان وجذب نخبگان در خارج كشور پیشرفت علمی را به دنبال دارد.

این استاد حوزه بیان‌داشت: تقویت روحیه‌ایمان و خودباوری در جوانان عاملی موثر در تربیت نخبگان است كه باید این گروه را از جریانات سیاسی حفظ كرد.