تبیان، دستیار زندگی
ند یكی از اساتید حوزه علمیه نجف گفت: دولت جدید عراق برای موفقیت بیشتر خود باید از ظرفیت‌های نخبگان، اساتید و علمای حوزه علمیه نجف استفاده نماید. حجت‌الاسلام "ایاد حسین محبوبه" كه همراه برخی از علمای نجف برای زیارت و دیدار ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دولت عراق از ظرفیت‌های حوزه علمیه نجف استفاده كند

یكی از اساتید حوزه علمیه نجف گفت: دولت جدید عراق برای موفقیت بیشتر خود باید از ظرفیت‌های نخبگان، اساتید و علمای حوزه علمیه نجف استفاده نماید.

حجت‌الاسلام "ایاد حسین محبوبه" كه همراه برخی از علمای نجف برای زیارت و دیدار با مراجع عظام به قم آمده بود اظهار داشت: دولت به حوزه علمیه نجف نگاه ویژه‌ای دارد وامید است كه این حوزه همراه دولت بتواند در آینده عراق موثر باشد.

وی با اشاره به نقش حوزه علمیه در مقابله با اشغالگران عراق گفت: در شرایط كنونی حوزه علمیه تنها از راههای دموكراتیك و صلح آمیز خواهان اخراج اشغالگران است.

محبوبه اظهار داشت: حوزه علمیه نجف اجازه نمی‌دهد نیروهای بیگانه در عراق ماندگار شوند ولی در عین حال هر گونه خشونت برای اخراج این نیروها را جایز نمی‌داند.

این استاد حوزه علمیه نجف یادآورشد: در آینده نزدیك حوزه علمیه نجف همراه دولت نقش مهمی در ساختن كشور عراق ایفا خواهند كرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حوزه علمیه نجف را یكی از حوزه‌های علمی فراگیر جهان ذكر كرد و گفت: در این حوزه هم‌اكنون پنح هزار روحانی در ‪۳۰ مدرسه علمیه تحصیل می‌كنند.

محبوبه همچنین به نقش آیت‌الله سیستانی در بالندگی حوزه علمیه نجف و مقابله با نیروهای انحرافی در این كشور اشاره كرد و گفت: ایشان اگر چه به صورت مستقیم در مسائل سیاسی دخالت ندارد ولی همه تحولات عراق و حوزه را زیر نظر دارد.

وی همچنین گفت: مرجعیت عراق نقش مهمی در اتحاد میان شیعه و سنی در این كشور دارد.