تبیان، دستیار زندگی
ند حضرت آیت‌الله محمد فاضل لنكرانی از مراجع عظام تقلید قم گفت: در شرایط فعلی دشمنان قصد دارند اعتقاد جوانان شیعه به امام زمان (عج) را از بین ببرند. وی روز دوشنبه در دیدار با مسوولان موسسه انتظار نور افزود: دشمنان ما از ر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضرت آیت‌الله ‌فاضل لنكرانی: دشمنان قصد تضعیف منزلت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) را دارند

حضرت آیت‌الله محمد فاضل لنكرانی از مراجع عظام تقلید قم گفت: در شرایط فعلی دشمنان قصد دارند اعتقاد جوانان شیعه به امام زمان (عج) را از بین ببرند.

وی روز دوشنبه در دیدار با مسوولان موسسه انتظار نور افزود: دشمنان ما از راههای سیاسی، دینی و عقیدتی با ترفندهای مختلف دنبال ضربه‌زدن به اعتقادات جوانان در مورد امامان شیعه می‌باشند.

وی اظهار داشت: آنان می‌خواهند مساله مهدویت را آنگونه كه ما می‌خواهیم از اذهان جوانان پاك كنند.

آیت‌الله فاضل لنكرانی تصریح كرد: جریانات اخیرا سامرای عراق با نقشه آمریكا و اسراییل انجام شده‌است ولی هدف آنها تضعیف منزلت امام زمان (عج) بود.

این مرجع تقلید خاطرنشان كرد: آنها با تخریب قبور ائمه می‌خواهند این شبهه را ایجاد كنند كه اگر امام زمان (عج) با این قدرت كه شما می‌گویید زنده است چرا در مقام مقابله برنمی‌آمد.

وی گفت: ما علاوه بر آمریكا و اسرائیل مخالفان تندتری مانند وهابیت را داریم و بی‌تفاوتی روحانیون شیعه در مقابل آنان در این شرایط به صلاح نیست.

آیت الله فاضل لنكرانی اظهار داشت: مساله امام زمان (عج) یك مساله خاص است و باید در حوزه علمیه بیشتر به این موضوع پرداخته شود.

وی، تدریس یك رشته شیعه شناسی در تمام ابعاد در حوزه علمیه قم راضروری ذكر كرد و گفت: باید روحانیون از این طریق با شیعه و امام عصر(عج) بیشتر آشنا شوند.

وی افزود: اگر روحانیون تنها به لباس روحانیت ملبس شوند ارزشی ندارد بلكه باید در مورد مسائل شیعه خصوصا امام زمان (عج) اطلاعات كافی داشته باشند.

آیت الله فاضل لنكرانی خاطرنشان كرد: متاسفانه نمی‌دانم چه دستهایی در كار بوده است كه حتی كلاس تفسیر قرآن را از حوزه علمیه برداشتند.

وی ادامه داد: در گذشته دنیا با هم ارتباط نداشت و از این همه سی‌دی‌های مبتذل و ماهواره خبری نبود و امروز همین ابزارها برای انحراف جوانان كافی می‌باشد.