تبیان، دستیار زندگی
شد مدیر عالی حوزه علمیه خراسان گفت: هدف حوزه‌های علمیه باید تربیت افراد متخصص، فقیه، مومن و متعهد باشد. به گزارش روز دوشنبه اداره كل روابط عمومی آستان قدس رضوی آیت‌الله عباس واعظ طبسی در جمع طلاب ممتاز مشهد افزود: استادا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تولیت آستان قدس رضوی:هدف حوزه علمیه باید تربیت افراد متخصص و فقیه باشد

مدیر عالی حوزه علمیه خراسان گفت: هدف حوزه‌های علمیه باید تربیت افراد متخصص، فقیه، مومن و متعهد باشد.

به گزارش روز دوشنبه اداره كل روابط عمومی آستان قدس رضوی آیت‌الله عباس واعظ طبسی در جمع طلاب ممتاز مشهد افزود: استادان حوزه باید جزء وظایف خود بدانند كه همزمان با بحث علمی، نكات اخلاقی را متذكر شوند.

وی با اشاره به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: حوزه‌های علمیه و حضور انسانهای عمیق، فقیه و برجسته در تحقق انقلاب بسیار مهم و موثر بوده است.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه طلاب جوان را از دامن زدن به غرور علمی برحذر داشت و تخصصی شدن حوزه را پس از تسلط و گذراندن دوره عمومی طلاب مفید دانست.

وی همچنین بر استفاده از جوانان متعهد، مومن و پایبند به مبانی دینی در كنار افراد با تجربه تاكید كرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: به حوزه آمده‌ایم تا تفسیری صحیح از زندگی جهان، انسان و خود داشته باشیم و با تسلط بر نفس، بجز از خداوند از هیچ چیز نهراسیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان افزود: به حوزه آمده‌ایم تا از شخصیت، هویت داشته‌ها و دانش خود برای نشر اسلام و منتقل كردن آن، استفاده و جهان را برای پذیرش فرهنگ اسلامی آماده كنیم.

وی بیان كرد: كم نبودند رهبران آزادی خواهی كه با رژیم ستمشاهی مبارزه كردند، اما موفق نبودند، درحالیكه روحانیت توانست این انقلاب و نظام را برپا كند و امروز جهان مبهوت این نظام است.

وی اظهار داشت: در رژیم گذشته، دین كاملا منزوی و جدا از متن جامعه بود.

وی ادامه داد: آن كس كه توانست برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری اسلامی را وارد متن جامعه كند و سیاست‌های حكومتی، فرهنگی، اقتصادی، دفاعی و ارتباطی را منطبق بر فقه اسلامی پی ریزی نماید، حضرت امام(ره) و روحانیت بود.

آیت‌الله طبسی با اشاره به سابقه حضور خود در حوزه علمیه خراسان، گفت:

ارتباط فكری و عاطفی اینجانب با حوزه بسیار عمیق و مستحكم است و همواره خود را وابسته به حوزه می‌دانم.