تبیان، دستیار زندگی
ست   هنر جاذبه‌ای است كه بدون ذكر صریح مقصود، مطلب مورد نظر را به مخاطب منتقل می‌نماید. به گزارش خبرنگار  تبیان به نقل از رسا، در اولین نشست علمی ـ پژوهشی زیبایی‌شناسی قرآن، زیبایی شناسی هنرها...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هنر، جاذبه‌ای برای انتقال مفاهیم است

هنر جاذبه‌ای است كه بدون ذكر صریح مقصود، مطلب مورد نظر را به مخاطب منتقل می‌نماید.


به گزارش خبرنگار  تبیان به نقل از رسا، در اولین نشست علمی ـ پژوهشی زیبایی‌شناسی قرآن، زیبایی شناسی هنرها كه صبح امروز در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، آیت الله حسن ممدوحی هنر را نوعی ذوق كه در باطن جان آدمی قرار می‌گیرد، برشمرد و افزود: همان‌گونه كه ایمان از ویژگی‌های انسان است، هنر هم از خصوصیت‌هایی است كه بدون آن وجود انسان ناقص است.
وی افزود: هنر زمان و مكان ندارد؛ اما هر كس با توجه، علم و ذوقش می‌تواند آن را متبلور سازد.
استاد علوم عقلی حوزه علمیه قم هنر را جاذبه‌ای دانست كه بدون ذكر صریح مقصود، مطلب مورد نظر را به مخاطب منتقل می‌نماید و در ادامه به ذكر ویژگی‌های مهم هنر پرداخت.
وی سرعت در انتقال مطالب و دل‌نشینی مطالب منتقل شده از طریق هنر را از ویژگی‌های اصلی هنر برشمرد و گفت: علاوه بر این ابتكار، نوآوری و اختصار در ساختار و قابل استفاده بودن برای همه مخاطبان هم از خصوصیات هنر است كه با دقت در آیات قرآن می‌توان به تمامی این خصوصیات دست یافت.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سپس با اشاره به آیاتی از سوره یوسف به سی نكته استخراج شده از این آیات اشاره كرد كه در متن آیات وجود ندارند و از آن به بیان هنری و غیر صریح قرآن تعبیر كرد.