تبیان، دستیار زندگی
ست   حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی سفر دانشجویان ایرانی را برای تحصیل در خارج از كشور، مأموریتی خدایی برشمرد و گفت: بازگشت اندیشمندان مهاجر علمی به ایران یك عبادت است. به گزارش خبرنگار تبیان ، حضرت آیت ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازگشت اندیشمندان مهاجر علمی به ایران مانند اصل سفرشان، یك عبادت است

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی سفر دانشجویان ایرانی را برای تحصیل در خارج از كشور، مأموریتی خدایی برشمرد و گفت: بازگشت اندیشمندان مهاجر علمی به ایران یك عبادت است.

به گزارش خبرنگار تبیان ، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی  در دیدار دكتر محمد علی زلفی گل، قایم مقام بنیاد ملی نخبگان كشور اظهار داشت: توجه و احترام به نخبگان داخلی و ایرانیان خارج از كشور موجب دلگرمی جوانان در ادامه تحصیل و كار در ایران می‌شود. البته كسانی كه به دنبال انحصار علم هستند، نمی‌خواهند كه جوانان ما پس از تحصیل به كشورشان باز گردند.
وی از بین بردن هویت اسلامی و ملی جوانان ایران در خارج از كشور را عامل مهم ماندگار كردن آنها در غرب از سوی كشورهای اروپایی و امریكا برشمرد و تصریح كرد: غربی‌ها بر این باورند كه اگر مسلمانان با هویت غنی و قوی‌ای كه دارند به غرب بروند، آن هویت را حفظ كنند و علوم جدید را هم فرا بگیرند، بر ما مسلط می‌شوند. برای همین است كه غرب همیشه به دنبال از بین بردن هویت دینی و ملی جوانان در حال تحصیل خارج از كشور است تا بتواند آنها را در خارج نگه دارند.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم تشكیل بنیاد ملی نخبگان ایران را موجب خرسندی دلسوزان و حتی خود نخبگان كشور ارزیابی كرد و یادآور شد: باید طوری برنامه‌ریزی شود كه وقتی جوانی از ایران برای تحصیل به كشورهای غربی می‌رود، با تشكیل گروه‌ها، تشكل‌ها و انجمن‌های علمی از ایجاد فاصله بین آنها و كشورشان جلوگیری شود تا دشمنان نتوانند به راحتی هویت آنها را از بین ببرند.
وی خطاب به نخبگان ایرانی خارج از كشور گفت: نخبگان در حال تحصیل در خارج از كشور باید بدانند كه برای كسب علم به خارج رفته‌اند و باید پس از فراگیری علم به كشور ایران باز گردند تا باعث عظمت و عزت ایرانیان شوند.
ایشان بازگشت اندیشمندان مهاجر علمی را به ایران یك عبادت برشمرد و افزود: رسول خدا (ص) فرمودند: بروید علم را فرا گیرید، حتی اگر در چین باشد. دانشمندان ایرانی مقیم خارج، باید به تحصیل خود به عنوان یك مأموریت خدایی نگاه كنند و بازگشت به وطن و خدمت به مردم خود را هرگز فراموش نكنند.