تبیان، دستیار زندگی
گی  حضرت آیت الله نوری همدانی فراهم كردن زمینه حضور نخبگان در كشور را بهترین راه جذب جوانان دانشمند خارج از كشور عنوان كرد. به گزارش خبرنگار تبیان ، حضرت آیت الله   نوری همدانی در دیدار دكتر محمد علی زلف...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبیین مبانی فقهی دفاع در برابر تهاجم فرهنگی

حضرت آیت الله نوری همدانی فراهم كردن زمینه حضور نخبگان در كشور را بهترین راه جذب جوانان دانشمند خارج از كشور عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار تبیان ، حضرت آیت الله   نوری همدانی در دیدار دكتر محمد علی زلفی گل، قایم مقام بنیاد ملی نخبگان ایران، فعالیت این بنیاد را پر بركت ارزیابی كرد و اظهار داشت: همان گونه كه خداوند در زمین معادن گوناگونی آفریده است و مسلمانان را بر شناسایی و بهره‌گیری از آنها سفارش نموده، انسان‌ها را نیز متفاوت از یكدیگر و با استعدادهای گوناگون به وجود آورده است.
وی شناسایی و پرورش توانمندی‌های انسان‌ها را از دوران نوجوانی و جوانی مورد تأكید قراداد و افزود: كشور ایران دارای ویژگی‌های فراوانی است كه از جمله این ویژگی‌ها وجود نخبگان علمی است. از دیرباز توان هوشی مردم این سرزمین در سطح بالایی است.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم زمینه‌سازی برای بازگشت نخبگان ایرانی خارج از كشور را بسیار با ارزش برشمرد و توصیه كرد: نخبگان زیادی از همین ملت در خارج از كشور هستند كه اگر زمینه برای حضور آنها فراهم شود به كشور خود باز خواهند گشت. امیدواریم در كنار شناسایی و شكوفایی استعدادهای جدید، نخبگان خارج از كشور را نیز جذب كنیم.
وی در ادامه تأكیدهای رهبر معظم انقلاب را درباره جنبش نرم افزاری و تولید علم مدنظر قرار داد و یادآور شد: در شرایط كنونی جهان نیازمند علوم گوناگونی است كه هر نهادی متناسب با فعالیت خود باید در جهت تولید آن گام بردارد.
حضرت آیت الله نوری همدانی تبیین مبانی فقهی دفاع در برابر تهاجم فرهنگی را ضروری دانست و گفت‌: درباره جهاد نظامی و دفاعی همه مجتهدان و فقها بحث كرده‌اند، ولی كسی تاكنون درباره بحث جهاد در برابر تهاجم فرهنگی بحثی به میان نیامده است. در حالی كه تهاجم فرهنگی از جنگ نظامی خطر آفرین‌تر است.
 رسا