تبیان، دستیار زندگی
یث   انتشارات موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، كتاب «مناسبات جامعه‌شناسی و حدیث» را منتشر كرد. به گزارش خبرنگارتبیان كتاب «مناسبات جامعه شناسی و حدیث» مجموعه‌ای از بحث‌ها و گفت‌وگوها است كه با تلاش محمد رضا خیری ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مناسبات جامعه شناسی و حدیث

انتشارات موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، كتاب «مناسبات جامعه‌شناسی و حدیث» را منتشر كرد.

به گزارش خبرنگارتبیان كتاب «مناسبات جامعه شناسی و حدیث» مجموعه‌ای از بحث‌ها و گفت‌وگوها است كه با تلاش محمد رضا خیری به صورت یك كتاب منتشر شده است.
واحد حدیث و علوم اجتماعی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با هدف مطالعه رابطه احادیث اجتماعی با گزاره‌های جامعه شناسی، اقدام به برگزاری سلسله گفت‌وگوهایی با صاحب نظران حوزه و دانشگاه نموده است كه نتیجه این هم‌اندیشی‌ها اكنون به شكل كتاب منتشر شده است.
كارشناسان در این سلسله گفت‌وگوها به این پرسش‌ها پاسخ داده‌اند كه آیا ارتباطی میان احادیث و جامعه شناسی وجود دارد؟ رابطه میان احادیث و جامعه‌شناسی در چیست؟ و در نهایت به روش‌شناسی مطالعه و تحقیق در این زمینه پرداخته‌اند.
اساتید و پژوهش‌گران با رویكرد‌های گوناگونی به این پرسش‌ها پاسخ داده‌اند و محصول این مصاحبه‌ها توسط چند تن از دانش آموختگان رشته جامعه شناسی مدون شد و اكنون با عنوان «مناسبات جامعه شناسی و حدیث» در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
«مناسبات جامعه شناسی و حدیث» كه در برگیرنده دیدگاه‌هایی از عماد افروغ، حجت الاسلام حمید پارسانیا، غلام عباس توسلی، سید حسن شرف الدین و جمعی دیگر از محققان است، 240 صفحه دارد و با شمارگان پانصد نسخه منتشر شده است.
 رسا