تبیان، دستیار زندگی
سد  سید حسین فضل‌الله، روحانی سرشناس لبنان، حمایت از جمهوری اسلامی ایران را در برابر فشار آمریكا و اروپا، یك تكلیف دانست و افزود: دلیل سیاست دوگانه آمریكا این است كه دستیابی ایران به فناوری هسته‌ای موجب گسترش توانمند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

غرب نمی‌خواهد ایران به رشد علمی برسد

سید حسین فضل‌الله، روحانی سرشناس لبنان، حمایت از جمهوری اسلامی ایران را در برابر فشار آمریكا و اروپا، یك تكلیف دانست و افزود: دلیل سیاست دوگانه آمریكا این است كه دستیابی ایران به فناوری هسته‌ای موجب گسترش توانمندی‌های صنعتی و علمی ایران خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از رسا، علامه فضل‌الله در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد حسنین (ع) بیروت با اشاره به گزارش پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل تأكید كرد: ایران از قدرت سیاسی و نظامی بالایی برخوردار است.
فضل‌الله تصریح كرد: دلیل سیاست دوگانه آمریكا این است كه استفاده ایران از انرژی هسته‌ای و دستیابی به فناوری آن موجب افزایش توان این كشور در تولید نیرو و گسترش توانمندی‌های صنعتی و علمی ایران خواهد شد.
وی خاطر نشان كرد: غرب در حالی ایران را به تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای متهم می‌كند كه در قبال بزرگترین زرادخانه‌ی هسته‌ای اسراییل در خاورمیانه سكوت كرده است و كسی این رژیم را مورد بازخواست قرار نمی‌دهد.
وی گفت: آمریكا برای توسعه و گسترش نیروگاه‌های هسته‌ای هند و تأمین نیروی برق با این كشور پیمان هسته‌ای امضا می‌كند؛ در همان حال به همراه اروپا، ایران را به سبب برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای‌اش تهدید می‌كند.
وی خواستار حمایت ملت‌های اسلامی از جمهوری اسلامی ایران در برابر فشار آمریكا و اروپا در ارتباط با پرونده هسته‌ای شد و تاكید كرد: آمریكا هرگز در رویارویی با ایران به اهداف استكباری خود نخواهد رسید.