تبیان، دستیار زندگی
ود  مدیر جامعه الزهرا (س) قم، بر لزوم رسیدگی ویژه به امور نخبگان كشور و حوزه‌های علمیه تأكید كرد. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین  طباطبایی، مدیر جامعه الزهرا صبح شنبه در دیدار قای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وضعیت نخبگان حوزه علمیه قم به صورت ویژه رسیدگی شود

مدیر جامعه الزهرا (س) قم، بر لزوم رسیدگی ویژه به امور نخبگان كشور و حوزه‌های علمیه تأكید كرد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین  طباطبایی، مدیر جامعه الزهرا صبح شنبه در دیدار قایم مقام معاون اول رییس جمهور و قایم مقام بنیاد ملی نخبگان كشور، دكتر محمد علی زلفی با اشاره به اهمیت توجه به نخبگان در سطح جامعه و حوزه‌های علمیه اظهار داشت: همیشه امكانات عامل موفقیت افراد نیست؛ زیرا در بسیاری از موارد افرادی كه دارای امكانات مناسب بوده‌اند، با ركورد علمی روبرو شده‌اند.
وی اضافه كرد: در تاریخ نیز دانشمندانی بوده‌اند كه در محدودیت‌ها تحصیل كرده و مشكلات فراوانی داشته‌اند. اما با تلاش خود انسان‌های بزرگی شده‌اند و در تاریخ بشریت نامشان ثبت گردیده است.
استاد حوزه علمیه قم فراوانی مال را موجب غرور افراد ارزیابی كرد و یادآور شد: باید كارشناسان و محققان با تحقیق و بررسی مشخص كنند كه آیا رسیدگی ویژه و تأمین نیازهای مادی افراد راه رشد استعداد را فراهم می‌كند یا این‌كه فضای جامعه باید مطلوب باشد.
وی آماده‌سازی فضای علمی و اجتماعی جامعه را برای رشد توانایی‌‌های نخبگان كشور بسیار مؤثر دانست و افزود: باید فضای علمی و اجتماعی جامعه طوری باشد كه اگر شخصی به دنبال تحقیق، تخصص و كار علمی بود، به راحتی بتواند به راه خود ادامه دهد.
مدیر جامعه الزهرا (س) بر لزوم آسیب شناسی نخبه پروری تاكید كرد و توضیح داد: اگر فضای عمومی كشور آماده نشده باشد، توجه به افراد خاص باعث ایجاد حسادت‌ها در سطح جامعه و خانواده‌ها می‌شود و از این لحاظ دارای آثار منفی است. از این رو لازم است مسؤولان كار كارشناسی بیشتری در این زمینه انجام دهند.
وی در ادامه با اشاره به نامه امیرالمومنین حضرت علی (ع) به مالك اشتر درباره رسیدگی ویژه به نخبگان تصریح كرد: امیر مؤمنان (ع) خطاب به مالك اشتر فرموده‌اند: نخبگان جامعه را جمع و به وضعیت آنها رسیدگی كنید. این سخن حضرت علی (ع) مرجع مناسبی برای رسیدگی و چگونگی توجه به این قشر از جامعه است.